Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
TopSpin 2K25
WWE 2K24
Nieuws:

[Upd.] Ontwikkelaar: 'SimCity kan ook offline'


Door Rene Groen op 14-03-2013 om 11:48
Bron: Rock Paper Shotgun

De release van SimCity had een feestje moeten zijn, door vele problemen was het echter eerder een dramatische afgang. Een insider bij Maxis gooit vandaag nog wat meer zout in de wonden.

Aangezien de problemen voort kwamen uit de benodigde online connectie vroegen velen of de game niet simpelweg offline gespeeld kon worden. Volgens Maxis studiohoofd Lucy Bradshaw was dit echter onmogelijk, volgens hem zou de game flink herschreven moeten worden om dit mogelijk te maken.

Opvallend genoeg laat een SimCity ontwikkelaar weten dat het bovenstaande statement onjuist is. Volgens hem is het niet nodig dat de servers bepaalde calculaties maken in de game, maar dat dit prima vanaf de computer zelf kan.
quote:
“The servers are not handling any of the computation done to simulate the city you are playing. They are still acting as servers, doing some amount of computation to route messages of various types between both players and cities. As well, they’re doing cloud storage of save games, interfacing with Origin, and all of that. But for the game itself? No, they’re not doing anything. I have no idea why they’re claiming otherwise. It’s possible that Bradshaw misunderstood or was misinformed, but otherwise I’m clueless.”

De website Kotaku besloot een eigen test te doen en kwamen erachter dat ze de game twintig minuten door konden spelen terwijl er geen connectie met de server was. Als we eerdere verhalen van Electronic Arts mogen geloven zou dit onmogelijk zijn en via Twitter laat Markus “Notch” Persson eveneens weten dat hij het spel offline kon spelen.

De enige reden waarom de servers wel belangrijk zijn is volgens de ontwikkelaar om je cloud saves te bewaren en het contact leggen met Origin om bijvoorbeeld updates binnen te halen. Electronic Arts heeft nog geen nieuwe reactie gegeven op deze bevindingen.

[Upd.] Een modder voegt bewijs toe aan de bovenstaande uitspraken van de anonieme ontwikkelaar. Door te spelen in de debugbestanden kreeg hij het voor elkaar om de game offline te blijven spelen, ook na twintig minuten wanneer normaliter gamers uit de game gehaald worden. Onderstaand een bijhorende video.



09:00  BioShock Infinite in Shepard trailer
11:45  McGee wil Alice 3 project via Kickstarter
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
SimCity
Type:
Game
Releasedatum:
07-03-2013
Ontwikkelaar:
Maxis
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media