Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Feature:

Interview InnoGames


Door Stefan van B op 02-04-2014 om 10:12
Bron: Gamed

Enkele weken terug zat ik aan tafel met de heren van InnoGames om te praten over hun aankomende browser-based game Tribal Wars 2. Het waren niet alleen hun sterke collectie aan games waar we over gepraat hebben, maar ook over de studio zelf. Een kijkje achter de schermen bij één de meest populaire browser-based game-ontwikkelaars.

Mijn eerste vraag was gericht op de motivatie van het team om het zogenaamde free-to-play model toe te passen op webgebaseerde games. De oprichters vonden het een interessant model omdat spelers eerst de game konden testen, alvorens ze besloten te betalen voor extra speelplezier. Maar dat is niet het enige.
quote:
Our founders were able to earn money with that model even before they started to run the business professionally. Since we’ve been successful from the beginning, there was no reason to change the business model and this turned out to be the right decision, as free-to-play is becoming more and more wide spread.

Het feit dat men geld kon verdienen, alvorens het team professioneel werd was een reden om dit model aan te houden en gezien het voortdurende succes is er weinig reden geweest om deze aan te passen. De doelgroep hierbij is afhankelijk van de betreffende game. Over het algemeen probeert het team games te ontwikkelen die makkelijk te leren zijn, maar moeilijk om te meesteren. Zo combineren ze een gemakkelijke instap met een sterke lange-termijn motivatie.
quote:
Some might call it a midcore target group, although this term is not really perfectly describing it.

Wie zijn deze spelers dan? Mannelijke spelers tussen de twintig en veertig jaar zijn het meest vertegenwoordigd in de spelersgemeenschap. Ondanks dat deze groep al zeer breed is, zijn de spelers in werkelijkheid nog diverser vertegenwoordigd. Ditzelfde geldt voor het team bij InnoGames zelf, zeker als het op gamen aankomt. De PlayStation-gamers zijn op dit moment net wat meer aanwezig dan de Xbox-gamers. FIFA wordt veel gespeeld – je bent natuurlijk niet voor niets een Duitse gamer – en ook games als League of Legends en World of Tanks passeren de revue. Daarbij is er ook een grote groep binnen het team die old-skool bord- en kaartspellen speelt. Zo af en toe neemt het ontwikkelteam een avond vrij om LAN-parties te organiseren op kantoor. Overdag zijn er zogenaamde korte creatieve pauzes waarin het team even tot rust kan komen.
quote:
From time to time, we have LAN parties in the evening in our office, and InnoGames offers the opportunity to have short creative breaks, which you can use to play digital and analog games. We also regularly play football, poker or board games together.

Met een team van 300 man in Hamburg is InnoGames een grote ontwikkelaar, maar dat betekent niet dat ze niet verder gaan groeien. De verwachting is om voor het eind van het jaar zo'n 400 man in dienst te hebben met het vooruitzicht van nog meer groei in de daaropvolgende jaren. Zeker in de afdeling marketing valt volgens de ontwikkelaar nog veel te behalen. Als afsluiter vroegen we onszelf af welke game het team zelf nu eigenlijk het leukst vond om te spelen. De smaken verschillen hier wederom. Tribal Wars heeft nog steeds een loyale fanbase, omdat dat de game is waarmee het allemaal is begonnen. Forge of Empires, The West en Grepolis hebben ook elk hun eigen aanhangers binnen het team. Wat de eigen conclusie is?
quote:
In general, we are probably just a small mirror of our total community which is spread over all games.

Ondertussen werkt InnoGames aan het gereed maken van Tribal Wars 2 voor een launch later dit jaar. Achter de schermen wordt daarbij ook nog een nieuwe game ontwikkeld, welke deze zomer onthuld gaat worden en op de GamesCom speelbaar moet zijn. Wij zijn alvast benieuwd.


08:17  Verander dagdeel na inFamous update
08:23  Metal Gear Solid V: Ground Zeroes
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Tribal Wars 2
Type:
Game
Releasedatum:
TBA
Ontwikkelaar:
InnoGames
Uitgever:
InnoGames
Media:








Meer media