De één ziet het als een ideale manier om gemiste games alsnog te beleven, de ander als een gemakzuchtige manier om nog wat geld binnen te halen. Tot welke groep je ook behoort, de remasters spelen de laatste jaren een grote rol, maar er zijn gelukkig ook uitzonderingen.
Tijdens het BlizzCon evenement organiseerde Blizzard ook een 25th anniversary panel waarin aanwezigen vragen mochten stellen. Eén van deze vragen was of er plannen zijn om een remaster te maken van Warcraft of Warcraft 2.
Voor degene die hoopten op een bevestiging hebben we helaas teleurstellend nieuws. Mede-oprichter Frank Pearce begint nog positief, zo geeft hij aan dat de studio alle assets en de originele source code in bezit heeft. Het blijkt echter zeer lastig om al deze materialen te benaderen en uit te pluizen. "Because we're old, we've forgotten."
Hoewel de oude mannen er dus weinig mee konden waren er wel degelijk enkele toegewijde personen die aan de slag gingen met het bronmateriaal van Warcraft. Ze kregen het zelfs werkend en speelbaar gekregen, maar toch werden ze hier bij Blizzard niet erg enthousiast van. Warcraft: Orcs & Humans waren geweldig voor hun tijd, maar wanneer je het langs een hedendaagse lat legt is het simpelweg niet zo leuk meer. De resources van de studio wil hij dan ook liever besteden aan World of Warcraft, Overwatch of een nieuw IP dan dat ze oude fossielen opgraven. Opvallend genoeg springt company president Mike Morhaime snel in op dit gesprek om er "At this time!" aan toe te voegen.
|