Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Review:

Dynasty Warriors: Godseekers


Door Joni Philips op 22-02-2017 om 14:51
Bron: Gamed

Als we aan Dynasty Warriors denken, dan denken we meteen aan die gigantische strijdvelden waar duizenden vijanden op ons staan te wachten. Zelfs de strategische ‘Empires’ varianten draaien nog grotendeels rond het afslachten van deze grote groepen. Dat het ook anders kan zien we met Dynasty Warriors Godseekers. In deze PlayStation 4 en Vita game is er namelijk helemaal geen Hack & Slash actie te vinden.

Met Godseekers heeft Omega Force geprobeerd een meer intieme turn-based strategische Role Playing Game te creëren. Zo beleven we nog steeds een avontuur op basis van het legendarische Chinese literaire werk Romance of the Three Kingdoms, maar volgen we nu één specifiek karakter, namelijk Zhao Yun. Samen met jeugdvriend Lei Bin en de magische Lixia begint hij aan een lange reis in de hoop de vrede te herstellen. Zoals je gewend bent van Dynasty Warriors, kom je onderweg in aanraking met de vele bekende figuren die in dezelfde periode leefden. Dat is natuurlijk allemaal niets nieuws, we hebben al verschillende keren een gelijkaardig verhaal beleefd in andere Dynasty Warriors games en het is niet veel diepgaander hier. Er zijn wat mystieke elementen toegevoegd, maar dat doet weinig om het verhaal interessanter te maken. De lange, vaak saaie dialogen zijn dan ook geen beloning voor je vooruitgang.


Het verhaal van Dynasty Warriors Godseekers is sowieso niet het enige wat doorsnee aanvoelt. We kunnen niet zeggen dat de game op een specifiek punt echt slecht is, maar we kunnen evenmin zeggen dat deze ergens boven de concurrenten uitsteekt. De strijdvelden – aangepaste omgevingen van Dynasty Warriors 8: Empires – zijn bijvoorbeeld zeer generiek. Op geen enkel moment zal je echt verbaasd zijn van wat de game op het scherm tovert. Aan de helden is wat meer aandacht besteed zodat oude fans geen problemen hebben hun favorieten te herkennen, maar zelfs hun animaties zijn simplistisch gehouden. Aan vijandelijke eenheden is nog minder aandacht geschonken, zij hebben minder detail. Dit is dan ook het soort game dat beter op zijn recht komt op het kleine PlayStation Vita scherm dan op de grote televisieschermen waaraan vele PlayStation 4 consoles zijn verbonden. Ook de muziek is weinig speciaal, met een mix van oude en nieuwe liedjes die het ene oor in en het andere oor uitgaan.

Godseekers speelt hierbij ook exact als je zou verwachten. Jouw helden en hun vijanden belanden samen in een level dat ingedeeld is als grid. Elke beurt kunnen jouw personages bewegen om in een optimale positie terecht te komen, vanwaar ze dan de vijand kunnen aanvallen. Wat dat betekent, hangt grotendeels af van het type karakter. Zo zijn er karakters die zwaarden gebruiken zodat je vlak naast een vijand moet staan om aan te vallen. Als je eerder geschut van lange afstand hebt, dan kun je beter wat verder weg blijven staan. Aangezien sommige helden over een groter gebied kunnen aanvallen, zal je moeten leren hoe elke held kan toeslaan. Ook de oriëntatie van de vijand speelt hierbij een rol. Een aanval langs achter is een pak efficiënter dan diezelfde aanval langs voren. Het is een voordeel dat ook je vijand te beurt valt, je moet dus opletten dat je rug steeds moeilijk te bereiken is. Nadenken voor je beweegt blijft dus een belangrijke opgave.


Ook bij het aanvallen moet je nadenken. Je personage heeft een bepaald energieniveau waarbij elk aanval een deel gebruikt. Het is dan ook bijvoorbeeld kiezen tussen het uitvoeren van één sterke aanval of twee tot drie zwakkere, elk met hun eigen voor- en nadelen. Terwijl je op deze manier schade uitdeelt aan vijanden, bouw je een tweetal metertjes op, namelijk de Musou en de Synchro Gauge. De Musou is persoonlijk aan een karakter en laat deze toe een extreem krachtige aanval uit te voeren. Dit kan heel handig zijn maar het duurt wel even deze op te laden. Veel interessanter is de Synchro Gauge die gedeeld is tussen alle karakters. Eens je deze activeert, worden alle naburige karakters gesynchroniseerd. Dat betekent dat ieder personage binnen de range een nieuwe beurt krijgt. Deze Synchro wordt daarna afgesloten met een extreem krachtige aanval die negen vakjes tegelijkertijd kan raken en die sterker is naarmate er meer helden zijn gesynchroniseerd. Als je dit goed aanpakt, kun je meerdere vijanden uitschakelen en de Synchro meter meteen opnieuw opladen.

Hoewel strategie zeer belangrijk is, is het ook belangrijk om veel te trainen. De game beschikt over verschillende systemen om sterker te worden, maar de meeste - zoals de mogelijkheid krachtigere wapens te construeren of te kopen - hebben schijnbaar weinig impact. Je krijgt nooit het gevoel dat deze je echt sterker maken. Om echt vooruit te komen in de game zal je vooral tijd besteden aan het herspelen van oude levels om meer ervaringspunten te verdienen en zo de statistieken van je personages te verbeteren. Het enige voordeel is dat je steeds zeer snel levels zult stijgen waardoor je continu nieuwe vaardigheidspunten krijgt om nieuwe skills te leren. Het skill board geeft een immens aantal aan nieuwigheden om te leren, maar is redelijk onhandig. Vooral wanneer je nieuwe karakters krijgt – een frequente gebeurtenis in deze titel aangezien het een komen en gaan van helden is – is het een hele klus om alles goed ingesteld te krijgen. Het is dus hard werk en veel grinding, maar dit is zeker nodig om in lijn te blijven met de aangeraden levels.
Beoordeling
60
Dynasty Warriors Godseekers is uiteindelijk niet meer dan een doorsnee Strategische Role Playing Game. De game biedt exact wat je van een titel in het genre mag verwachten zonder een stap verder te gaan. Er zijn geen grote minpunten op te werpen behoudens misschien de nood aan grinding, maar de game weet ook evenmin indruk te maken en weet spijtig genoeg nooit te verrassen. Enkel wanneer je echt nood hebt aan een nieuwe Strategische Role Playing Game kom je hier terecht, in alle andere gevallen is dit een titel om snel te vergeten.


14:53  The Elder Scrolls Online met Homestead update
14:39  Parkour Platformer Super Cloudbuilt aangekondigd
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Dynasty Warriors: Godseekers
Type:
Game
Releasedatum:
01-02-2017
Ontwikkelaar:
Omega Force
Uitgever:
Koei Tecmo Games
Media:



Meer media