Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Hands-On:

LEGO Worlds


Door Stefan van B op 04-03-2017 om 12:52
Bron: Gamed

Met LEGO Worlds probeert ontwikkelaar Traveller’s Tales de creativiteit die LEGO mogelijk maakt over te brengen in een videogame. Niet langer volgen we de verhalen van bekende helden en heldinnen uit populaire franchises, maar mogen we zelf onze LEGO broek aantrekken om nieuwe werelden te ontdekken. Wij konden alvast aan de slag met de eerste paar gamelevels.

Het kan goed zijn dat je al het een en het ander hebt vernomen van LEGO Worlds óf zelfs de game al hebt gespeeld. Al bijna twee jaar is de game namelijk in betafase te verkrijgen via Steam. In die periode is er goed geluisterd naar de feedback van de community, wanneer zij lieten blijken dat er iets mis was of ontbrak, dan ging het ontwikkelteam daar direct mee aan de slag. Het resultaat van dit interactieve ontwikkelproces kunnen we op 10 maart allemaal gaan beleven, wanneer de game zijn testfase verlaat en zal verschijnen op PlayStation 4, Xbox One en PC.

Eén van de zaken waar gehoor aan is gegeven gedurende de bčtafase was het ontbreken van een echt doel in het spel. Ontdekken en creëren is leuk, maar zonder werkelijk doel kan de verveling al snel toe slaan. Een ander commentaar was dat het toch wat te veel was om alle tools in één keer aangeboden te krijgen. Om deze reden kun je nu in de eerste drie werelden langzaam bekend raken met alle tools door middel van verschillende kleine quests. Deze quests zijn echter exact hetzelfde opgesteld als in de bekende LEGO games. Hierin verzamel je wederom de bekende gouden stenen, die leiden tot het ultieme doel: een meesterbouwer worden.


Spelend in split-screen modus op een PlayStation 4-console begonnen wij aan ons LEGO Worlds avontuur. De game begint wanneer je ruimteschip geraakt wordt door een komeet en vervolgens botst met een ruimteboer die kippen vervoert. Hierdoor beland je al zwevend, samen met een hoop kippen, loos in de ruimte totdat je wordt aangetrokken tot een ‘planeet’. Planeet staat hier tussen haakjes, want het gaat eigenlijk om groot vierkant blok waarop een spelwereld van beperkt formaat op gegenereerd is. Op dit ruimte-eiland zal jouw avontuur starten. Voor elk persoon zal deze wereld anders gegenereerd worden. Hierbij is het landschap hetzelfde, maar zijn de cruciale spelelementen op verschillende manieren geplaatst en zijn de quests op andere locaties verstopt. Eenmaal op het eiland is het de bedoeling je ruimteschip te repareren met gouden blokjes.. Hierbij word je op weg geholpen door een fijne voice-over, ook wel bekend als Darth Maul, die je alle nodige informatie geeft.

De opdrachten zijn zo gemaakt dat je gebruik moet maken van de verschillende tools die je gaandeweg vrijspeelt. Zo speel je eerst een scanner vrij, waarmee je objecten uit de wereld kunt scannen en opslaan in je database. Hierna moet je nog wel de befaamde noppen betalen om deze ook echt te kunnen gebruiken. Objecten variëren hierbij van bomen en waterputten tot varkens en duiven. Wanneer je een object in bezit hebt kun je deze ook verwijderen. Zo kregen we opdracht om een boerderij te herbevolken met kippen en varkens en bestond een andere opdracht uit het vrijmaken van een schatkist van doornplanten om deze te kunnen openen. Andere tools die later tot je beschikking komen geven je mogelijkheden tot terraforming¬, het wijzigen van kleuren, het kopiëren van objecten, maar ook tot het individueel plaatsen van losse LEGO bouwstenen om zo je eigen creaties te maken.


De eerste drie spelwerelden, door ons benoemd als piratenland, vulkaaneiland en snoepland zijn vaste onderdelen van ieders avontuur en leren je in een half uur tijd de basistechnieken van LEGO Worlds. Het is een fijne introductie die je de ruimte geeft om te spelen met je nieuwe gereedschappen en verworven vaardigheden, maar ook de mogelijkheid biedt het tempo erin te houden en snel progressie te boeken zodat je de vrije werelden in kan. Na onze derde introductiewereld speelden we onbekende werelden vrij buiten het opeenvolgende wereldtraject. We kozen er een en kwamen we terecht in een ander gelijksoortig eiland. Lang hebben we hier echter niet van kunnen genieten, want – zoals vaker bij de LEGO games – liep de game vast en hadden we geen opslagbestand. Opnieuw beginnen was helaas geen optie. Gelukkig is er al een day-one patch onderweg om dit soort problemen te verhelpen. Bij de andere demo’s zagen we dergelijke problemen niet optreden.

Wat betreft gameplay hanteert LEGO Worlds hetzelfde systeem als gebruikt wordt in alle andere LEGO games sinds LEGO Star Wars. Het enige verschil is dat als je nu de driehoeksknop ingedrukt houdt je niet langer een wiel met karakters krijgt, maar een wiel dat al je verschillende gereedschappen weergeeft. Je karakter kun je vanuit een ander menu aanpassen, waarbij elk onderdeel van je LEGO karakter – en dan ook echt elk onderdeel – aangepast kan worden naar wens. Door quests te voltooien voor andere karakters, kun je hun karakter scannen en kopen om hun uiterlijk – of delen hiervan - aan te nemen. Zo heb je als speler de complete controle over het karakter dat met jou de LEGO werelden intrekt. En, wanneer je ver genoeg het spel ingedoken bent, uiteindelijk ook de controle hebt over hoe de werelden eruit zien. In de split-screenmodus viel ons nog één grote verbetering op ten opzichte van andere LEGO titels. De prestatie- en missierapporten bedekken niet meer het gehele scherm tijdens coöperatief spelen. Zo kan de tweede speler ongehinderd doorgaan met spelen zonder onverwachts onderbroken te worden. In onze ogen een groot verbeterpunt.

LEGO World’s eerste levels geven een fijne introductie op de gameplay-onderdelen die centraal zullen staan in de volledige uitgave. Of het vrij spelen in grootse LEGO werelden, met alle mogelijkheden om te creëren, te vervormen en te slopen je lang bezig zullen houden is nog afwachten. Wij zijn echter erg enthousiast geworden na onze demo en kijken ernaar uit meer van deze game te ontdekken en onbeperkt met LEGO steentjes te kunnen bouwen. Kun jij ook niet wachten? Lees dan ook zeker ons interview met Chris Rose, Associate Producer van de game.


14:06  Developer Diary Hellblade: Senua's Sacrifice
12:51  Interview Chris Rose, LEGO Worlds
 Reacties (1)
 Pagina: 1
flip122 op 04-03-2017 om 14:08 [Niv: 73 / Exp: 3646]
Hopelijk speelt/bouwt het net zo soepel als Dragon quest builders erg veel plezier aan gehad door de fijne controls ten opzichte van Minecraft.
En het feit dat deze splitscreen kan maakt het extra leuk.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
LEGO Worlds
Type:
Game
Releasedatum:
10-03-2017
Ontwikkelaar:
Traveller's Tales
Uitgever:
Warner Bros.
Media:








Meer media