@ Gast 89.200.6:
Ach, mensen weten van gekkigheid niet meer waar ze over moeten klagen vandaag de dag, dus dan gaan ze het maar over het ''indie probleem'' hebben.
Je zou bijna denken dat gaming geen reet aan is met zulke zure dropjes.
@ Gast 158.69.39:
''Ik zou er niet om lachen dat indie "booming" is. Het is een industrie van parasitisme geworden met allemaal shovelware titels die slecht verkopen en de goede games minder zichtbaar maken. Er zitten heus wel pareltjes tussen, maar het overgrote deel is troep en dan heb je nog dat soort figuren als een Rami Ismail die zijn eigen games niet eens behoorlijk kan patchen en als kopstuk van de indie beweging dient. Walgelijk!''
Klinkt eerder alsof je beef hebt met Vlambeer dan dat je een redelijk statement over hebt voor indiegaming. Er zijn genoeg kleine titels die de moeite waard zijn, zoals Broforce.
''Grotere publishers kiezen vaker voor veiligheid juist omdat de markt geoversatureerd is met games voor bodemprijzen en gamers kopen toch echt hun consoles voor die AAA exclusives, die "blockbusters".''
Dat verklaart niet het succes van throwback titels zoals Doom, Wolfenstein etcetera.
''Indie heeft de industrie niet beter gemaakt maar verneukt en als de AAA games markt crasht, crasht ook de console markt en is die Rami Ismail nergens meer veilig.''
Heeft hij je computer verkocht ofzo zonder dat je dit doorhad? Wat een nijd voor een figuur..
''Volgens mij had de PS4, ondanks al die goede titels ook een iets lager metacritic gemiddelde dan de Xbox One vorig jaar. Daarmee zie je hoe die indies de markt omlaag trekken.''
Ja, want een ''iets lager gemiddelde'' is meteen DE reden dat indies de markt omlaag trekken. Dat verschil is immers zo significant, dat moet wel een rol spelen.
''Dus leuk al die varieteit, maar kwantiteit staat dus niet gelijk aan kwaliteit voordat al die Sony fanboys weer met hun list wars beginnen.''
Hyperbool staat niet gelijk aan realiteit. Zo ken ik er ook wel een paar Gast.
''Ik vraag me ook af of Sony weer die nostalgie melkerij en spek de E3 lijst met games die pas over jaren uitkomen taktieken gaat gebruiken want ik vind dat maar triest. Gewoon games tonen die komend jaar uitkomen!''
Dit is common practice bij zon beetje elke grote dev, maar uiteraard moet Sony het onderspit ervoor delven want Sony.
@ Gast 143.166.255:
''Idie games zijn inderdaad een verschikking, vroegah had je gewoon vele A of Dubbel AA games. Die hele maarkt is weggevallen voor een hoop retro 2D bagger troep. Iets Als firewatch is dan wel innovatief maar ook wel erg kort of the witness wat oo kwel goed was.''
Oftewel: Indie games zijn dus niet zon verschrikking?
''De rest is troep vooral die mobile moba /PC bagger met al die microtransacties dode nde industire. Want die bagger games halen veel meer revenue binnen dan een tripple AAA Zelda of horizon, waardoor die eigenlijk ook aa nde microtransacties moeten.''
Mobile F2P titels zijn dan ook een geheel ander ecosysteem. Ik heb er ook niets mee, maar veel mensen willen hun Candy wel even Crushen als het even kan.
''Dit model is niet vol te houden uiteindelijk en de Industrie staat op de vooravond van een enorme crash. Denk dat de volgende generatie weleens de laatste kan zijn in zijn huidige vorm, na 2020 gaat er veel veranderen.''
Welk model? Want het verdienmodel tussen mobiele titels en PC/Console games is navenant anders.