Hands-On: Guns, Gore & Cannoli 2
Door Joni Philips op 14-09-2017 om 15:10
|
Bron: Gamed
|
Het Belgische Crazy Monkey Studios wist midden 2015 meteen te overtuigen met hun consoledebuut Guns, Gore & Cannoli. De studio combineerde Italiaanse maffia met zombies in een jaren ’20 spektakel dat een originele setting bracht met aangename gameplay. Ruimte voor verbetering was er echter genoeg, Crazy Monkey Studios wist dan ook meteen wat te doen voor het vervolg.
Eerste opdracht was de originele setting bewaren, maar toch iets nieuws toevoegen. En als je eerste game zich afspeelt in de jaren ’20, waarom niet enkele jaren vooruitspringen en ruimte maken voor die ene soort vijanden die je evenveel ziet als zombies: Nazi’s. Onze Italiaanse maffiosi Vinnie Cannoli moet dus afrekenen met zowel Nazi’s als zombies. Een meer helse combo is moeilijk te bedenken, maar gelukkig heeft Vinnie zijn humor niet verloren zodat ook de jaren ’40 geen domper plaatsen op de vreugde. Hoeveel er ook geschoten moet worden, er blijft plaats voor een komische noot, wat gezien de grafische cartoonstijl eigenlijk niet meer dan logisch is. Deze maakt je natuurlijk al vrolijk met zijn felle kleurgebruik. Op dit vlak lijkt Guns, Gore & Cannoli 2 zich dus naast zijn voorganger geplaatst te mogen worden.
Waar dit vervolg zich schijnbaar voor zijn voorganger plaatst, is de gameplay. Daar werden namelijk belangrijke verbeteringen doorgevoerd, voornamelijk in de bewegingsvrijheid. In het origineel kon je maar in beperkte richtingen schieten. Dat is hier veranderd, want je hebt nu mogelijkheid hebt 360° rond te schieten. Dat betekent dus dat je een game hebt die veel beweeglijker is, je springt als een wildebras door het level om voldoende ruimte tussen jezelf en de vijand te houden terwijl je hen gemakkelijk neerschiet. Dit was natuurlijk een logische evolutie maar het is wel een belangrijke kwaliteitsverbetering. Hoewel ik het hier en daar wat moeilijker had omwille van gevaarlijke vijanden, kwam ik nooit in de problemen door de besturing die me alles liet doen wat ik wou. De run & gun game wint op deze manier veel aan potentieel.
Een andere sterke verbetering – die ik spijtig genoeg nog niet kon testen – zal ook veel spelers blij maken. Net als de voorganger beschikt de game over een lokale coöperatieve modus, maar dat is niet alles. In deze versie kun je de coöperatieve campagne ook online beleven, perfect voor wanneer je wat afwisseling wilt ten opzichte van de solo campagne. En aangezien Crazy Monkey Studios weet hoe gemeen spelers kunnen zijn, is er besloten geen friendly-fire toe te voegen. Aangezien je in het wilde weg gaat schieten, is het zeer positief dat je niet op je maten hoeft tel etten. Dat maakte me vooral blij toen ik de vlammenwerper opnam, ik was al bang dat ik mezelf in brand zou steken. De makers konden me gelukkig al snel geruststellen zodat ik deze met veel plezier ging gebruiken.
Het was ook gemakkelijk aan deze vlammenwerper te komen middels het wapenwiel, een andere 'nieuwigheid'. Opnieuw is het een verbetering die niet meer dan logisch aanvoelt, en dat is ook wat Guns, Gore & Cannoli 2 in zijn totaliteit lijkt te worden: een set van verbeteringen die heel logisch aanvoelen en op deze manier de kwaliteit omhoog trekken. Het is nu simpelweg afwachten tot de release om te kijken of men deze verwachting compleet kan waarmaken. De voortekenen zijn alvast positief. De game verschijnt op nog nader te bepalen datum voor PC, PlayStation 4 en Xbox One. En aangezien het origineel ondertussen is aangekondigd voor de Switch, zou het ons niet verbazen moest dit vervolg dezelfde weg volgen.
|
|
|
|
15:14 The LEGO Ninjago Movie Video Game in trailer
15:02 Achievements NBA 2K18
|
Reacties (0) |
|
Geen reacties gevonden
|
|
|
|