Soms is het terugzien van een oude bekende niet iets om enthousiast van te raken. De liefde is geslonken en de klik die je ooit had lijkt nu te ontbreken. Het had zomaar zo kunnen zijn dat dit ook op zou gaan voor een vernieuwde kennismaking met Kratos.
Toen Sony Santa Monica dan ook na ging denken over de reboot van God of War stelde een deel van het team voor om Kratos de rug toe te keren. De protagonist uit de serie zou niet meer werken in een hedendaagse tijd, zo dachten ze. Gedurende Gamelab Barcelona laat game director Cory Barlog weten:
quote: “So there was a bunch of people who were in the camp of, ‘No more Kratos, he’s annoying, he’s done.’ And I already decided right from the beginning, ‘I was like, I want to use him,’ because I want to see if we can make a turnaround with the character, see if we can take somebody that people hate, you know, or they like to hate?”
Gedurende het proces ontdekte Barlog dat God of War verschillende dingen betekent voor verschillende mensen. Voor sommigen was de Griekse mythologie bijvoorbeeld een integraal onderdeel van de games, iets wat hij schokkend vond omdat dit het team zou limiteren in de richting van hun nieuwe game. Uiteindelijk werd in ieder geval besloten om Kratos aan te houden als integraal onderdeel van de game, hetgeen uiteindelijk resulteerde in een geweldige game.
|