Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Nieuws:

Veel nieuwe info van Army of Two


Door Rene Groen op 30-07-2007 om 10:41
Bron: IGN

Larry Probst gaf enkele jaren geleden aan tegen games te zijn met een M-rating. Kennelijk heeft hij zijn mening bijgesteld, Electronic Arts komt later dit jaar namelijk met Army of Two.

IGN keek uitgebreid naar de game en wij keken over hun schouder mee, hierbij kwam de volgende informatie naar voren:

- Het team wist al dat ze een co-op game wilde maken, ze twijfelden echter over de achtergrond van dit dit duo. Zouden ze van de politie moeten zijn, of misschien wel dieven? Uiteindelijk kozen ze voor een thema dat nu speelt, namelijk de politieke situatie in het midden oosten en de oorlog die er aan de gang is. Het is iets wat mensen herkennen en wat ze niet hoeven te verzinnen.

- Eén van de twee hoofdpersonen werkt voor een PMC, een private military contractor. In het begin doe je nog opdrachten aan de hand van contracten, later in de game laat je baas zich echter steeds meer voor zijn eigen belang werken.

- IGN kon drie levels spelen. De eerste is met een machine-gun, in de tweede droppen ze met een parachute (waarbij de ene speler stuurt en de ander schiet) en de laatste speelt zich af in een grottennetwerk in Afghanistan, alwaar een gevecht tegen een baas plaatsvind. Alle drie de levels zijn redelijk gewelddadig en hebben zelfs zelfmoordterroristen. Ontwikkelaar Ferriera geeft echter aan dat ze niet doen om gewoon gewelddadig te kunnen zijn, maar om te laten zien wat er in het echte leven speelt. Het spel is volgens hem niet erger dan dat wat we dagelijks op TV zien. Ze zijn dan ook niet bang om een politiek verhaal te vertellen.

- In veel co-op games rent de ervaren speler vooruit en domineert het veld voor zich. Dit is niet iets wat in Army of Two kan, het team heeft dan ook veel onderzoek naar co-op gedaan. Ze keken hierbij bijvoorbeeld naar MySpace om te kijken hoe mensen met elkaar communiceren, maar tevens naar MMO's.

- Geďmplementeerde co-op functies zijn je medespeler helpen om hogerop te komen, een schild oppakken en voor de andere speler uit lopen zodat hij dekking heeft, of het delen van het scherm in drieën zodat je een beter overzicht hebt bij je aanvallen. Je hebt hierbij de reguliere third-person view, gecombineerd met twee ingezoomde schermen die de spelers laat zien. Een andere co-op feature zie je als je neergeschoten bent. Als je degene bent die op de grond ligt kun je nog wel vuren, maar niet wegkomen. De medespeler heeft nu drie minuten om bij zijn collega te komen en hem te helpen, iets wat je middels een mini-game moet doen. In deze mini-game stop je overigens een tampon in een kogelgat, iets wat ze in het echte leven ook doen omdat het veel bloed absorbeert. Na drie schoten vervalt de feature echter, drie goedgemikte schoten en je bent dood. Deze feature is in het spel verwerkt nadat ze hulp kregen van iemand die veel special ops trainingen had gedaan en veel foto's meebracht. Ook in andere dingen dacht hij mee, bijvoorbeeld het customizen van een wapen, en hij gaf ook aan dat er maar zelden een wapen van een tegenstander gepakt zal worden. Immers, als je weet wat je in handen hebt wissel je dit niet snel in.

- Aan de bovenkant van je scherm heb je een zogeheten Aggro meter. Deze meter staat tussen de twee spelers in en hiermee kun je de speelstijl beďnvloeden. Je kunt de meter bijvoorbeeld in het midden houden zodat beide karakters evenveel kogels op zich afgevuurd zullen krijgen, je kunt echter ook met één karakter zorgen voor een afleiding (de meter slaat nu zijn kant op) en de andere speler vanaf de andere kant aan laten vallen.

De meter zorgt ook voor twee speciale mogelijkheden. Als de meter in het midden staat krijg je 'back to back', alwaar de spelers met de ruggen tegen elkaar staan en in bullet-time kogels om hun heen kunnen vuren, iets wat vooral makkelijk is als je omsingeld bent. De andere mogelijkheid is dat de meter uitslaat naar één speler, waarna deze 'overkill' krijgt waarin zijn kogels extra schadelijk zijn, iets wat eveneens in slow motion gebeurt.

- Het spel kent vele voertuigen (denk aan tanks, hovercrafts, jeeps, buggies, etc.) en dertig wapens die aan te passen zijn. Deze wapens zijn je persoonlijke identiteit, als je iemand (online) ziet die een wapen heeft die veel aangepast is, dan weet je meteen dat deze speler al veel tijd in het spel gestopt heeft. Een leuk element is dat je extra geavanceerde wapens kunt lenen als je met een meer ervaren speler speelt.

- Je vorderingen in het spel zullen worden bijgehouden, denk aan hoe ver je bent, hoeveel geld je hebt en hoe goed je in het verleden speelde. Hieruit komt ook naar voren of je een volger of een leider bent t.o.v. je partner.

- Eén puntje van kritiek is nog de hoeveelheid aan informatie op je scherm. Naast dat je een oog moet houden op je Aggro meter hebben vijanden ook nog een icoon boven hun hoofd die apart van elkaar laten zien welke functie ze hebben.


10:49  Scans voor Dewy's Adventure
10:33  Packshot Hooked: Real Motion Fishing
 Reacties (2)
 Pagina: 1
im2 op 30-07-2007 om 12:30 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Het lijkt allemaal erg leuk maar de gameplay kon me niet bepaald warm maken...

Nelus op 30-07-2007 om 21:18 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Nee idd. Sowieso, de AI was gruwelijk slecht.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Army of Two
Type:
Game
Releasedatum:
07-03-2008
Ontwikkelaar:
EA Montreal
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media