Eind 2008 verschijnt het Treyarch spel Call of Duty: World at War op de DS, de Wii, de PS3, de PC, de PS2 en de Xbox 360. De game begint aan de Pacifische Oceaan, maar schakelt later over naar de intocht van de Russen in Duitsland.
Tijdens de ontwikkeling werd Treyarch geholpen door militair adviseur Hank Keirsey. Hij vindt niet dat Call of Duty terugkeert naar Wereldoorlog II, ze hadden gewoon het verhaal van de oorlog nog niet afgewerkt. De inspiratie voor dit verhaal komt van interviews met 15 marineveteranen die gevochten hebben aan de Pacifische Oceaan. Hierdoor was Keirser overtuigd dat men dit verhaal moest vertellen. Het was een moeilijk gevecht, een nipt gevecht. Treyarch heeft dat gevecht nu succesvol overgezet in World at War. Het enige wat ditmaal ontbreekt, is de geur van de rottende lijken. Men had ditmaal ook voldoende tijd, bij Call of Duty 3 had men amper acht maanden om de game te ontwikkelen. Ditmaal had men twee jaar de tijd.
|