In 2000 kwam EA Sports BIG met SSX, een onrealistische snowboardgame voor de PlayStation 2 waarin de speler allerlei grote stunts uitvoert terwijl hij naar het einde van het parkoers racet.
SSX werd algemeen beschouwd als één van de beste PlayStation 2 launchgames en kreeg dan ook een vervolg. SSX Tricky deed alles wat SSX deed en deed het beter waardoor het spel zelfs vandaag de dag nog als één van de beste snowboardgames ooit beschouwd wordt. Later wist SSX3 het succes van SSX Tricky te herhalen, maar daarna ging het bergaf. SSX On Tour en SSX Blur bleken maar middenmotors, en EA besloot de serie te stoppen. Ondertussen ligt de serie al twee jaar stil en misschien is het tijd om terug te keren naar SSX. In een interview vertelt EA Montreal baas Alain Tascan dat er binnen de studio veel liefde is voor SSX. De studio zou dan ook graag een nieuwe SSX maken als er voldoende vraag is.
It's a little bit early to talk about it, but I feel... I know internally it is a franchise that people love because it was successful and good, and it reminds me of when we were young, and I feel if the market is there and is ready for a new one then we'll consider it.
|