Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Nieuws:

'Sony en MS snappen console MMO's niet'


Door Stefan van B op 11-10-2009 om 11:20
Bron: Eurogamer

MMO's en consoles zijn tot op de dag van vandaag nog steeds niet elkaars beste vrienden. Hoe dat komt is voor velen nog een vraag, want zo moeilijk kan het toch niet zijn, of wel? Star Trek Online captain Craig Zinkievich legt het uit.

Star Trek Online is uitgesteld op de consoles vanwege de zakelijke kant van het geheel, de game zelf draait al op de consoles. Hij meent dat het brengen van een MMO naar de console een vervelend iets is. Om Sony en Microsoft echt te laten begrijpen wat een MMO is, wat er allemaal nodig is voor een MMO en dan nog eens de zakelijke kanten van deze games te laten zien is voor veel MMO developers een groot probleem.

quote:
"When it comes to the business, I'll be honest, the business part of bringing MMOs to consoles has been really sticky. Trying to get Sony, trying to get Microsoft to really understand MMOs; really understand what needs to happen for MMOs, and then figure out all the business aspects of those games, has really been a difficulty for all of the MMO developers."


Verder zegt hij dat Final Fantasy XI op de Xbox 360, de enige console MMO in het westen, alleen mogelijk is omdat er zoveel uitzonderingen zijn gemaakt. Microsoft probeerde een winstaandeel te winnen, konden ze maar moeilijk begrijpen wat er aan het netwerk gedaan moest worden om de game mogelijk te maken.

Het ontwikkelen van de games is minder moeilijk geeft Zinkievich aan, Champions Online en Star Trek Online lopen beide nu op de consoles, hun engine, de Cryptic Engine loopt op de consoles. Hij verzekerd dat MMO's gewoon werken op de consoles en dat je het zelf bij hun op kantoor mag komen testen als je het niet gelooft, alleen aan de zakelijke kant zitten dus de grote problemen.

quote:
In terms of actually developing the game on the consoles? I mean Champions runs on the console right now; Star Trek Online runs on the consoles right now; our engine - the Cryptic Engine - runs on the consoles. So I can guarantee that internally I can have Star Trek Online running on the consoles because I know I can, and we've done it. But it's that [business] side that I can't speak for. I can give you guarantees that if you really, really want, someone can come here and play it.


11:22  RayStorm HD met nieuwe plaatjes
11:19  Eerste screenshots Madagascar Kartz
 Reacties (14)
 Pagina: 1
zie sang op 11-10-2009 om 11:35 [Niv: 80 / Exp: 3986]
Vind ik niet op een console thuishoren ook .

LordDusk op 11-10-2009 om 11:42 [Niv: 28 / Exp: 1377]
Ik wel, lijkt me heerlijk, gewoon relaxt een beetje in je stoel zitten, of op je bed, en niet met je toetsenbord en muis hoeven te klooien...

Gast (82.173.107.xxx) op 11-10-2009 om 11:59
FFXI is dan ook al jaren lang uit op de PS2 in Amerika en Japan, een spel dat al pc en console is zal niet al te moeilijk zijn geweest om naar nog een console uit te breiden (360 dus).

GekooktEi op 11-10-2009 om 12:27 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Wat een bullshit, ik vind dat Sony MMO's wel snapt, je snapt een genre toch als je ze zelf maakt?

Of gaat het niet om Sony algemeen, dus is SOE daarvan uitgesloten? Het is toch niet zo dat SW Galaxies zo ruk was dat je kan zeggen dat ze 'het niet snappen'? Gekke uitspraak imo.

darth veger op 11-10-2009 om 12:43 [Niv: 139 / Exp: 6949]
MS heeft ook.. ongeveer 4 MMO's in ontwikkeling

Gast (84.82.53.xxx) op 11-10-2009 om 13:55
Als ik een Game Ontwikkelaar was dan zou ik echt een paar Top games maken voor PC PS3 XBOX 360 en Wii.

Gast (84.81.94.xxx) op 11-10-2009 om 14:21
ik denk dat de meeste mensen mmo's gewoon liever op de pc spelen ook vanwege berijkbaarheid elk huis en kantoor heeft een pc dat maakt het ook zo makelijk tenskote willen denk ik de meeste game developers ale spelers op één platform hebben dat anders moetje 3 verschilende platforms onderstuonen en onderhouden wat maar geld en moete kost en er zijn waarschijnlek maar servers nodig en het is ook moelek om ze op het live netwerk te krijgen of psn omdat dat van ms of sony is anders hebben veel pc developers gewoon een eigen netwerk

XIX op 11-10-2009 om 14:21 [Niv: 20 / Exp: 1012]
Ik kan niet wachten om een leuke mmo-op mn console te spelen. Alleen moet deze dan antuurlijk wel aangepast worden aan de console en geen pc-port zijn. Zo moet het wat minder ingewikkeld worden (lees: minder hotkeys voor nodig hebben, omdat je op een console met een controller moet spelen, neit met een toetsenbord)
Maar het blijft een heel leuk idee!

Wii gamer op 11-10-2009 om 14:37 [Niv: 290 / Exp: 14517]
@XIX
Een console-MMO waarbij het noodzakelijk is om een keyboard te gebruiken is inderdaad een fail.

Gast (77.248.221.xxx) op 11-10-2009 om 15:17
mmo's zijn overrated..

Onna76 op 11-10-2009 om 17:21 [Niv: 372 / Exp: 18579]
Voor mij geen MMO's, FFXIV twijfel ik heel misschien aan maar als ze maandelijks gaan rekenen naast de kosten voor het spel kunnen ze het spel fijn houden. Plus de pest aan MMO's is, als je een bepaald spel over zoveel jaar nog wil spelen zijn de servers dood en kun je net zo goed je spel weg flikkeren.

Gewijzigd door Onna76 op 11-10-2009 om 17:21

Gast (77.251.187.xxx) op 12-10-2009 om 02:42 [Niv: 9 / Exp: 467]
MMO's zuigen, opsouten met die zooi.

Gast (91.189.226.xxx) op 12-10-2009 om 09:02
Tot nu toe zijn alle mmo te eentonig en saai.

eehbiertje op 12-10-2009 om 12:15 [Niv: 76 / Exp: 3825]
laat ze lekker wegrotten met hun mmo's 2x betalen cker en je xbox live en je account...

i know dat je ook zonder xbox live die mmo die er nu is kan spelen maar kun je niets anders spelen

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Star Trek Online
Type:
Game
Releasedatum:
05-02-2010
Ontwikkelaar:
Cryptic Studios
Uitgever:
Atari
Media:








Meer media