Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Preview:

Two Worlds II


Door Joni Philips op 05-06-2010 om 10:06
Bron: Gamed

Met Two Worlds II ontwikkelt Reality Pump momenteel een opvolger voor Two Worlds, hun eerste RPG. Kan Two Worlds II beter presteren dan zijn voorganger? Wij blikken vooruit.

Eeuwen geleden werd Aziraal, de God van het Vuur, verslagen, waardoor de balans tussen de verschillende elementen verstoord werd. Door het verslaan van Aziraal verloren de Orcs hun leider, zodat deze ze zich terugtrokken. De andere Goden durfden niet te zoeken naar de laatste rustplaats van hun verloren broer. Uit deze chaotische situatie ontstond toch een fragiele vrede, maar deze vrede werd verbroken in het origineel toen de dwergen een oude tempel ontdekten die opgedragen werd aan een onbekende God. De ogen van alle facties werden nu plots gericht op deze plek en er ontstond een oorlog om de controle over de tempel. Ook onze held raakt betrokken in de strijd, wanneer hij een zoektocht start naar zijn zus die drie jaar geleden verdween op mysterieuze wijze.


In een typische game zou alles goed aflopen, maar in het eerste deel van Two Worlds is dat anders. De Dark Lord Gandohar ontdekte de krachten van Aziraal en leerde ze gebruiken om de wereld te veroveren en de balans tussen de verschillende elementen te verstoren. Zelfs onze held belandde in de cel van Gandohar en daarmee verloor hij alle hoop om zijn zus te bevrijden uit diens handen. In Two Worlds II, dat vijf jaar na het origineel begint, wordt zijn hoop echter opnieuw tot leven gewekt wanneer de Orcs, een ras dat hij altijd al haatte, hem bevrijden en zijn hulp inroepen om Gandohar te verslaan. Met hun hulp start hij een nieuw avontuur en ditmaal ligt er meer in de weegschaal dan het lot van zijn zus.

Natuurlijk was het verhaal van het origineel niet slecht, het was de gameplay waarop de meeste kritiek kwam. Daarom werd nu de volledige engine geschrapt en werd een nieuwe ontwikkeld, welke moet zorgen voor betere verlichting en physics. In Two Worlds II heeft men tevens de gameplay goed onder handen genomen, maar het idee erachter blijft bewaard. Zo heb je nog steeds de volledige controle over de 'klasse' van je personage, die elk zijn eigen wapens en aanvallen heeft. Dit gebeurt door het kiezen van bepaalde vaardigheden binnen de Skill Tree. Een krijger kan bijvoorbeeld een bijl of twee zwaarden gebruiken, terwijl een boogschutter logischerwijs zich alleen specialiseert in de boog en een tovenaar voor magie gaat. Dit Skill Tree systeem is nu beter uitgewerkt.


Ook het wapen- en magiesysteem is aangepakt. Het origineel liet je wapens op elkaar stapelen, wat gek werkte. Dat is nu niet meer mogelijk. In plaats daarvan kun je overbodige wapens afbreken om zo grondstoffen te krijgen om andere items te upgraden. Je kunt bijvoorbeeld enkele zwakkere schilden afbreken om je beste schild een sterkere beschermlaag te geven. Aan het magiesysteem is minder veranderd. Het magiesysteem gebruikt - zoals in het origineel - kaarten, welke opgedeeld zijn in twee categorieën: spreuken en spreuk-verbeterende kaarten. Je kunt deze vrij combineren waardoor je unieke aanvallen maakt. Zo kun je kiezen om een bepaalde spreuk automatisch te laten beginnen wanneer de vorige afloopt door ze na elkaar te casten. Ideaal om een sterke vijanden aan te pakken dus.

Een andere nieuwigheid vinden we in de vorm van een multiplayer. In de eerste plaats bevat het spel een coöperatieve modus (voor vier/acht spelers) waarin je samen missies kunt voltooien of samen een stad kunt bouwen. Met grondstoffen bouw je productiegebouwen die onder andere zwaarden en schilden kunnen maken. Daarnaast is er ook een Player versus Player multiplayer voor acht personen. Nu moeten we echter nog zien of dit leuk wordt. Na het floppen van Two Worlds en de annulering van Two Worlds: Temptation hebben weinig mensen vertrouwen in Two Worlds II, maar Reality Pump lijkt veel moeite te doen om beter te presteren. De game verschijnt op 17 september op de PC, de PlayStation 3, de Xbox 360 en de Mac. Dan kunnen we een oordeel vellen en kijken of het spel echt de moeite is.


10:06  Dragon Quest IX
10:04  Nieuwe video's Captain Blood
 Reacties (3)
 Pagina: 1
Gast (62.195.114.xxx) op 05-06-2010 om 12:28
Ik heb nog een vraag dan, zal magie zoals in het eerste deel weer zo traag zijn? Want meestal verloor de tovenaar van de boogschutter alleen al omdat de pijlen er bijna gelijk raken terwijl magie heel lang duurt voordat hij over de gewenste afstand is. Ik heb genoten van deel 1 grootste reden online ook al was het erg laggy en enkele fouten in het spel zelf heb ik het veel gespeeld. Ze hebben een ongelofelijke game laten ze het nu goed maken.

Gast (77.249.207.xxx) op 05-06-2010 om 22:23
4 tot 8 player coop.lijkt me leuk een leger van enkel 1 klasse en natuurlijk gecombineerd

RadiusK op 09-06-2010 om 23:25 [Niv: 38 / Exp: 1906]
Heb me op zich aardig vermaakt met de eerste game. Wil deze dan ook nog eens een keer proberen.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Two Worlds II
Type:
Game
Releasedatum:
12-11-2010
Ontwikkelaar:
Reality Pump
Uitgever:
Southpeak Interactive
Media:








Meer media