Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Nieuws:

'Ontwikkelkosten Alice 15 miljoen dollar'


Door Rene Groen op 12-11-2010 om 16:56
Bron: Bloomberg

Volgend jaar verschijnt Alice: Madness Returns voor de Xbox 360, PlayStation 3 en PC. Om de game een succes te maken worden kosten noch moeite gespaard.

American McGee, de baas van ontwikkelstudio Spice Horse, spreekt in een interview zijn genoegen uit over de locatie van de studio in China. De online game scene is in het land enorm en in het jaar 2014 moet deze gegroeid zijn tot een omzet van tien miljard dollar. Om hierop in te spelen zal de studio in de komende anderhalf jaar uitbreiden van tachtig naar honderdzestig medewerkers.

    “The whole reason I came to China was I could see six years ago that the Western game-development and publishing model was starting to break down and malfunction. I wanted to be in China to gain access to what was happening in online games production, and monetization.”

Ook voor Alice: Madness Returns zijn er voordelen vanwege de gekozen locatie. Zouden de ontwikkelkosten in Amerika zo'n dertig miljoen dollar kosten, daar kost het ze nu 'slechts' vijftien miljoen dollar.


17:03  Kinect gaat hardcore in 2011
16:51  Bungie titel naar consoles en PC, gaat online
 Reacties (5)
 Pagina: 1
the_dan op 12-11-2010 om 17:06 [Niv: 310 / Exp: 15521]
American McGee, was dat nou niet van bad day LA?


Gast (178.230.116.xxx) op 12-11-2010 om 18:13
Nee van american mcgee alice :-)

Pluisje op 12-11-2010 om 19:21 [Niv: 2 / Exp: 108]
@ the dan

Ja die heeft hij ook gemaakt

GanGsterG op 12-11-2010 om 19:46 [Niv: 256 / Exp: 12782]
Nu worden zelfs de games Made in China om kosten de besparen.

Boogieboyz op 13-11-2010 om 01:08 [Niv: 303 / Exp: 15154]
Moelijk he opnoemen waar hij aan gewerkt heeft. Ik doe het wel eff.

1994 - Wolfenstein 3D, Tester (Atari Corporation)
1994 - Doom II: Hell on Earth, Level Designer (id Software)
1994 - Doom, Level Designer (SEGA of America)
1995 - The Ultimate Doom, Level Designer (GT Interactive Software Corp)
1995 - Doom, Tester (Williams Entertainment Inc.)
1996 - Quake, Level Designer, Sound Designer, Tools Programmer (id Software)
1996 - H!Zone, Co-Producer (WizardWorks Software)
1996 - Hexen: Beyond Heretic, Co-Producer (GT Interactive Software Corp)
1996 - Final Doom, Level Designer (id Software and Atari Inc.)
1997 - Quake Mission Pack 1: Scourge of Armagon, Level Designer (id Software)
1997 - Quake Mission Pack 2: Dissolution of Eternity, Level Designer (id Software)
1997 - Quake II, Level Designer, Sound Designer, Tools Programmer (Activision, Inc.)
1997 - Doom 64, Level Designer (Midway Games)
1998 - Dominion: Storm Over Gift 3, Sound Designer (Eidos Interactive)
2000 - Timeline, Co-Designer, Co-Writer (Eidos Interactive)
2000 - American McGee's Alice, Creative Director, Co-Writer, Designer (Electronic Arts)
2004 - American McGee Presents: Scrapland, Producer (Enlight Interactive)
2006 - American McGee Presents: Bad Day L.A., Creative Director, Writer, Co-Designer (Akella)
2008 - American McGee's Grimm, Project Leader, Creative Director, Co-Writer, Co-Designer (GameTap)
2009 - DexIQ, Project Leader, Creative Director (Spicy Pony)
2010 - American McGee's Little Red Riding Hood
2011 - Alice: Madness Returns, Creative Director, Co-Writer, Designer (Spicy Horse) (EA)

leuke copy paste idd maarja als het zo moeilijk is om het op te zoeken moet ik het maa eff voor jullie hier neerzetten.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Alice: Madness Returns
Type:
Game
Releasedatum:
14-06-2011
Ontwikkelaar:
Spicy Horse
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media