Gisteren kondigde Square dan eindelijk het nieuwste Tomb Raider deel aan, echter hielden ze het op dat moment nog bij enkele kleine details.
Vandaag geven ze echter meer duidelijkheid, de volgende informatie is namelijk afkomstig uit de laatste uitgave van het blad Game Informer:
* De game is geen simpele reboot van een game, het is een reboot van het gehele Tomb Raider merk.
* Tomb Raider is een prequel op het verhaal zoals we die kennen. Een 21-jarige Lara Croft spoelt aan op een strand nadat het schip waar ze op zat is verwoest. Binnen het verhaal dat volgt zal Lara Croft zowel fysieke als emotionele trauma's moeten overwinnen om te overleven.
* Hadden de Tomb Raider titels voorheen een lock-on systeem, daar is deze nu overboord gegooid en krijgen we volledige vrijheid.
* Gedurende de game kom je kampen tegen. Alhier kun je items combineren en toegang krijgen tot je skill-systeem om zo de mogelijkheden van Lara te upgraden. Deze kampen dienen tevens als snelle manier om je te verplaatsen, om zo het backtracken te verminderen.
* Je zult gedurende de game voedsel en water moeten verzamelen om te kunnen overleven op het eiland.
* De manieren waarop Lara Croft kan komen te overlijden zijn gruwelijk. Voorbeelden zijn een gestoorde man die een mes in haar borst steekt of vallende stenen. Bij dit laatste kan er bijvoorbeeld één eerst op haar been komen, om vervolgens de dood te vinden door een steen die op haar hoofd valt.
* De ontwikkelaar wil nog niets kwijt over de wapens, op conceptplaatjes zien we echter een boog, shotgun en pistool.
* Om de bewegingen vast te leggen zal gebruik gemaakt worden van motion capture.
* Ondanks het afgelegen eiland zul je ook andere karakters tegen komen, waaronder bemanning van het vastgelopen schip.
* De ontwikkelaar belooft ons dat we echt onze eigen weg kunnen vinden naar de finish, er zijn dus geen vaststaande paden die je moet bewandelen.
* De game verschijnt op de PC, Xbox 360 en PlayStation 3.
Darrell Gallagher en Noah Hughes van Crystal Dynamics laten verder nog weten:
quote: “There was an illusion of freedom because of streaming and loading that would pop you out in a different location, but this is absolutely real. You can literally go any direction that you see and carve your own way to the finish line instead of being guide.
It was important in the game to not only deliver the character arc of Lara Croft emotionally, but to deliver it in gameplay as well so the player gets to grow into a hardened survivor."
De eerste, helaas nog wat vage scan is hieronder te bekijken:
|