Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Nieuws:

'EA marketing Stranger’s Wrath was slecht'


Door Rene Groen op 13-05-2011 om 14:35
Bron: Eurogamer

Het is alweer zes jaar geleden dat Oddworld: Stranger`s Wrath op de markt kwam, een Xbox titel die goed ontvangen werd. Helaas waren de verkopen een stuk minder, echter is hier een verklaring voor.

Ontwikkelaar Lorne Lanning legt uit dat de matige verkoopresultaten zijn aan de slechte marketing die uitgever Electronic Arts voor de game voerde. Volgens Lanning was Stranger's Wrath de beste titel die de ontwikkelaar heeft gemaakt, echter besloot Electronic Arts geen groots budget ter beschikking te stellen om de wereld kennis te laten maken met de game.

quote:
“Our story is not unique. This is common in the development community. Business decisions are made and the developer’s faucet is turned off as a result. In the case of Stranger, it didn’t perform because it wasn’t exposed and it wasn’t distributed and there wasn’t the number of factors that go to what you need to have success on the shelf today as a boxed product.”


De digitale re-release van Abe’s Exodus deed het volgens Lanning wel goed, deze verkocht honderdduizenden stuks, hetgeen enkel tot stand kwam door mond-tot-mond reclame. Hij hoopt ditzelfde met Stranger's Wrath, dat een ieder die de game wil spelen deze direct op kan pikken zonder afhankelijk te zijn van de voorraad bij lokale winkels.

Stranger's Wrath staat op dit moment gepland voor een release op het PlayStation Network, een Xbox Live Arcade versie is nog altijd een discussiepunt.


14:42  Deus Ex toont nieuwe screenshots
14:27  Dave Jones werkt wederom aan APB
 Reacties (3)
 Pagina: 1
Gast (87.211.221.xxx) op 13-05-2011 om 16:44
kom op xbox live pff :(

Cervantes op 13-05-2011 om 17:54 [Niv: 117 / Exp: 5871]
slechtse abe ooit bah

Gast (87.212.90.xxx) op 13-05-2011 om 17:56
[De digitale re-release van Abe’s Exodus deed het volgens Lanning wel goed]

Euh, dit gaat om Abe's Oddysee & Abe's Exoddus samen, en daarbij, Exoddus is met dubbel D ;-), moet wel ODD blijven hč.

Vind het overigens een beetje vreemd dat dit "news" op alle game sites wordt verkondigd. Dit was tentijde van de release van Stranger al bekend dat EA totaal geen geld in had geinvesteerd voor de marketing en dat Stranger daarom geen aantallen verkocht.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Oddworld: Stranger's Wrath
Type:
Game
Releasedatum:
04-03-2005
Ontwikkelaar:
Oddworld Inhabitants
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media