Het is alweer zes jaar geleden dat Oddworld: Stranger`s Wrath op de markt kwam, een Xbox titel die goed ontvangen werd. Helaas waren de verkopen een stuk minder, echter is hier een verklaring voor.
Ontwikkelaar Lorne Lanning legt uit dat de matige verkoopresultaten zijn aan de slechte marketing die uitgever Electronic Arts voor de game voerde. Volgens Lanning was Stranger's Wrath de beste titel die de ontwikkelaar heeft gemaakt, echter besloot Electronic Arts geen groots budget ter beschikking te stellen om de wereld kennis te laten maken met de game.
quote: “Our story is not unique. This is common in the development community. Business decisions are made and the developer’s faucet is turned off as a result. In the case of Stranger, it didn’t perform because it wasn’t exposed and it wasn’t distributed and there wasn’t the number of factors that go to what you need to have success on the shelf today as a boxed product.”
De digitale re-release van Abe’s Exodus deed het volgens Lanning wel goed, deze verkocht honderdduizenden stuks, hetgeen enkel tot stand kwam door mond-tot-mond reclame. Hij hoopt ditzelfde met Stranger's Wrath, dat een ieder die de game wil spelen deze direct op kan pikken zonder afhankelijk te zijn van de voorraad bij lokale winkels.
Stranger's Wrath staat op dit moment gepland voor een release op het PlayStation Network, een Xbox Live Arcade versie is nog altijd een discussiepunt.
|