De Tomb Raider franchise bestaat al de nodige jaren en dus was het tijd voor vernieuwing, Tomb Raider is dan ook een complete reboot van de serie.
Met de reboot zal er het nodige veranderen, zo keren we dit keer naar de beginjaren van Lara Croft waarbij ze lang niet zoveel ervaring heeft als in de onlangs verschenen delen. Crystal Dynamics’ Karl Stewart legt om deze reden uit dat er veel nadruk gelegd zal worden op haar karakter, zodat we haar gedurende de game leren kennen.
Stewart gaat tevens in op de Quick-Time Events die we tot nu toe voorbij zagen komen, echter benadrukt hij dat het combatsysteem een stuk dieper gaat dan dit, zo is de ontwikkelaar zeer ambitieus en vinden ze het natuurlijk aan voelen bij de game. Het iconische paar pistolen waar Lara Croft bekend om staat zijn ditmaal dan ook niet zomaar beschikbaar, pas op een bepaald punt in de game zal ze deze kunnen gebruiken.
Als laatste leren we dat het einde van de game mogelijk niet de Lara Croft brengt zoals we die kennen, hij denkt namelijk dat het een langer proces is dat de toon zal zetten voor mogelijke sequels. Voorlopig zullen we echter nog even moeten wachten voordat Tomb Raider verschijnt, de game staat gepland voor een release in 2012 op de PlayStation 3 en Xbox 360.
|