Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Preview:

Madden NFL 12


Door Joni Philips op 22-07-2011 om 13:45
Bron: Gamed

Jaarlijks lanceert Electronic Arts een indrukwekkend arsenaal aan sportgames in verschillende sporten. In Europa concentreert het publiek zich op FIFA, maar in Noord-Amerika is Madden NFL de belangrijkste sportfranchise. Bij EA Tiburon besteedt men dan ook telkens veel aandacht aan het nieuwste deel.

Het concept van Madden NFL 12; dat begin september op de PlayStation 2, de PlayStation 3, de PlayStation Portable, de Wii, iOS en de Xbox 360 verschijnt; is algemeen bekend. 's Werelds bekendste American Football liga wordt compleet accuraat in een game gestoken; inclusief alle spelers, ploegen, stadia en coaches voor de meest authentieke ervaring die je je kunt bedenken. Ook op gameplaygebied is Madden NFL de meest authentieke ervaring; de Amerikaanse spelers klagen zelden wat ook komt omdat ontwikkelaar EA Tiburon steeds wil verbeteren. Ook in 2011 denkt men aan de verbeteringen, waarbij we eerst kijken naar de grafische verbeteringen. In de eerste plaats heeft men de tackle-animaties verbeterd. Het systeem werkt nu veel vloeiender en de engine zou elke combinatie van tackles moeten aankunnen. In vorige delen zweefde de speler steeds naar een bepaalde plek tot er een tackle 'ontstond' die geprogrammeerd was. De tweede verbetering moet de weergave van het spel verbeteren, EA werkte samen met echte cameramannen om te kijken hoe de echte actie in beeld wordt gebracht. De derde verbetering is eenvoudiger, aan het begin van een match krijg je een exterieur beeld van het stadion. De meest opmerkelijke belofte is misschien de aanwezigheid van 3D gras voor de PlayStation 3 en de Xbox 360 versie. Alles is er dus aan gedaan om de ervaring nog beter in beeld te brengen. Het wordt dus geen simpel vervolg, wat ook te merken is aan de verbeteringen op gameplaygebied.

Het meest indrukwekkende wordt de Dynamic Player Performance, waarbij de statistieken van een speler niet alleen binnen een seizoen; maar ook binnen één enkele match kunnen fluctueren. Tijdens elke match heeft een speler een bepaalde waarde voor zelfvertrouwen, die kan evolueren door slechte of goede bewegingen. Een slechte speler die een mirakelpunt scoort, zal een flinke boost in zijn statistieken krijgen en zal duidelijker beter gaan spelen. Een topper daarentegen kan een gemakkelijke bal laten vallen en dan zakt zijn hele spel in elkaar. Hierdoor zal elke match van elkaar verschillen, zelfs als je team identiek hetzelfde is. Veel is hierbij afhankelijk van de 'traits' van een speler. In het echte leven reageren spelers anders op druk en dat komt ook terug in de game. Leer hun spel correct lezen en je zal een speler snel uit zijn goede vorm kunnen helpen. Het onderuithalen van het zelfvertrouwen van één speler heeft ook een effect op de spelers in zijn buurt. Eén speler die super speelt, motiveert ook de anderen en omgekeerd. Dit effect zal zowel over één match als over het hele seizoen spelen, waarbij je bijvoorbeeld zal zien dat bepaalde spelers veel beter scoren in de play-offs dan aan het begin van het seizoen. Om het spel ietwat in balans te houden zal een goede of slechte streak van een speler steeds maximaal drie weken duren; op dat moment wordt de balans gereset. Op dat moment kun je natuurlijk opnieuw opbouwen naar een goede streak.


Een andere nieuwigheid zijn de Player Roles. Elke speler heeft een bepaalde rol die voor- en nadelen met zich meebrengt. Binnen de rollen vinden we onder andere Team Mentor, Team Leader, Injury Prone, Run Stopper, Franchise Quarterback, Defensive Playmaker, een Quarterback of the Future, Offensive Playmaker, Playoff Performer, Shutdown Corner en Pass Rusher. Een Team Mentor en een Team Leader zullen bijvoorbeeld de leiding nemen over het team en medespelers ondersteunen; een Injury Prone speler zal snel geblesseerd raken en een Quarterback of the Future zorgt ervoor dat je scouts minder interesse tonen in andere quarterbacks. Deze rollen toekennen aan een bepaalde speler op basis van hun echte sportprestaties zou natuurlijk te gemakkelijk zijn; de game berekent ze daarom elk seizoen op basis van de performance van de spelers. Deze nieuwe systemen worden allen ingebouwd in de Gameflow van het vorige deel. Het wordt nu ook mogelijk een eigen playbook te maken voor je team, je plaatst je favoriete formaties en plays binnen het playbook en geeft hen elk een rating voor verschillende situaties. Op deze manier zullen de AI spelers automatisch jouw favoriete play gaan volgen binnen elke situatie, wat vooral de wannabe NFL coaches heerlijk in de oren zal klinken. In combinatie met de verbeterde AI en enkele andere kleine veranderingen moet dit de game realistischer maken. De totaliteit van deze nieuwe concepten zou de Franchise Mode - de hoofdmoot van de game - wel eens een gigantische stap richting toekomst kunnen maken.

De game draait echter niet alleen om de Franchise Mode, ook Superstar Mode werd aangepakt. Het concept van deze mode is hetzelfde gebleven: je maakt een eigen personage en je moet hem van rookie tot superster volgen. Ditmaal zou je veel meer controle krijgen over de toekomst van je personage. Iedereen begint met evenveel vaardigheidspunten, maar je kunt deze uitgeven op elke manier die je wil. Je kunt investeren in verschillende vaardigheden waarbij het goedkoopst is om te investeren in vaardigheden die bij je positie passen. Je kunt meer punten verdienen door goed te scoren in een match of hard te trainen; en vanaf dit deel kun je zelf kiezen op welke manier je deze wilt besteden. In de vorige delen had je hier zelf weinig keuze in, maar nu ligt het systeem volledig open. Omwille van het nieuwe systeem zijn de oefensessies ook aangepast, je zal niet langer trainen op één bepaald element, maar je krijgt tien play voorgeschoteld per sessie. Je krijgt dus match-ervaring in je training. Je Superstar profiteert ook van de Traits en de Player Role systemen zodat het zeer moeilijk wordt om twee identieke supersterren tegen te komen. Je groeimogelijkheden blijven gelijkaardig, je begint met de NFL draft of als free agent en je blijft bij een team tot je het beu bent. Dan kun je kiezen voor een ruil met een ander team. Nieuw is het feit dat je tijdens een seizoen ook waarschuwingen krijgt dat je op het punt staat een Hall of Fame record te verbreken zodat je weet dat je extra je best moet doen.


Bij Madden NFL 12 kunnen we eveneens een 'Ultimate Team' uitbreiding downloaden. Het 'Ultimate Team' werd in FIFA 09 geďntroduceerd en maakte in Madden NFL 10 reeds de overstap naar de Madden franchise. Met 'Ultimate Team' veranderen beide sporten in een strategische kaartgame. De speler kan - met echt geld of met virtuele punten - pakjes kaarten kopen die verschillende spelers, coaches en stadions voorstellen. Daarmee kun je een ploeg samenstellen en ga je het dan opnemen tegen andere ploegen. Sinds FIFA09 bleek het een zeer succesvolle toevoeging - EA verdient zeer vlot met deze uitbreiding, men verdient ettelijke miljoenen met Ultimate Team - en EA Tiburon luistert dan ook zeer goed naar de feedback van de Madden NFL spelers. Zo wil men het vroegtijdig beëindigen van online games ontmoedigen en wordt het ruilen van kaarten mogelijk. Aan die ruil-feature is veel aandacht besteed en het online systeem hiervoor zou zeer goed in elkaar steken. Ook nieuw zijn de legendekaarten. Dertien van de grootste NFL sterren - onder andere Marcus Allen, Dan Marino, Lawrence Taylor - hebben een kaart gekregen naast de huidige spelers. Deze legendes krijgen meerdere kaarten, elk gebaseerd op een memorabel moment binnen hun carričre waarbij EA veel aandacht heeft besteed aan details zoals de kleding die deze spelers dragen op hun kaarten. Deze legendes zijn exclusief aan de Ultimate Team mode en hiermee hoopt EA Tiburon ook de casual fans naar deze uitbreiding te lokken.

EA Tiburon maakt het zich dus niet gemakkelijk, ze hebben de nodige verbeteringen bedacht - die vooral merkbaar zullen zijn in de PlayStation 3 en de Xbox 360 versies - die de Madden fans opnieuw zeer tevreden moeten maken. De Franchise en de Superstar modes lijken broodnodige verbeteringen te krijgen om duidelijk het verschil te maken tussen Madden NFL 11 en Madden NFL 12. Of de verbeteringen effectief hun doel bereiken, zullen we weten op 2 september. Dan ligt de game in de Europese winkels.


14:30  CG Trailer Gotham City Imposters
13:45  Trailer PAYDAY: The Heist
 Reacties (5)
 Pagina: 1
Gast (194.151.171.xxx) op 22-07-2011 om 14:09
top dat gamed hier aandacht aan besteedt... het is toch een spel dat door miljoenen mensen wordt gespeeld over de hele wereld. Sinds 2001 koop ik ieder deel, maar waarschijnlijk zal ik wel één van de weinigen zijn in Nederland.

on topic: al die verbeteringen klinken bijna TOO good to be true...

en dat de amerikaanse spelers niet klagen is niet helemaal waar, sinds de NFL-monopoly van EA (en de afwezigheid van de 2k serie) klaagt iedereen steen en been...

Gast (145.116.232.xxx) op 23-07-2011 om 08:59
Wat een grafisch wondertje. Ik ben geen NFL fan, maar ikzou de demo zeker downloaden om te zien hoe het er uit ziet op de ps3 :D

Gast (190.4.32.xxx) op 13-09-2011 om 19:07
AFAIC that's the best aswner so far!

Gast (168.8.111.xxx) op 14-09-2011 om 14:59
W82KK9 , [url=http://ovbrfluovxij.com/]ovbrfluovxij[/url], [link=http://zmdbqecwwcjf.com/]zmdbqecwwcjf[/link], http://xbiadyeatzxd.com/

Gast (168.187.98.xxx) op 16-09-2011 om 20:28
TbJOBC , [url=http://jbfoxqkurxur.com/]jbfoxqkurxur[/url], [link=http://vdtaekusbtjm.com/]vdtaekusbtjm[/link], http://ukavybvgtwom.com/

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Madden NFL 12
Type:
Game
Releasedatum:
02-09-2011
Ontwikkelaar:
EA Tiburon
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media