Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Preview:

BlazBlue: Continuum Shift II


Door Joni Philips op 24-08-2011 om 06:19
Bron: Gamed

Begin 2010 lanceerden Zen United en PQube de obscure vechtgame BlazBlue: Calamity Trigger in Europa tot groot jolijt van de vele Guilty Gear fans. Ondertussen zijn we anderhalf jaar verder en kijken we uit naar BlazBlue: Continuum Shift II, ondertussen al de vijfde BlazBlue game. Hebben we echter nog evenveel reden tot vreugde?

Vijf games in anderhalf jaar is zeer veel, maar de eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat BlazBlue: Calamity Trigger nog steeds geen echte opvolger heeft gekregen. Tot nu toe concentreerde developer Arc System Works (bekend van Guilty Gear) zich exclusief op ports en uitbreidingen. Zo kwamen er in 2010 reeds de ports BlazBlue: Battle X Battle voor de Nintendo DS; en Calamity Trigger Portable voor de PSP. Eind 2010 kwam dan BlazBlue: Continuum Shift, dat net als Calamity Trigger op de PS3 en de Xbox 360 verscheen; en daarvan een uitgebreide versie was met onder andere nieuwe personages. BlazBlue: Continuum Shift II zet de trend van Battle X Battle en Calamity Trigger Portable voort. Het is namelijk een lichtjes uitgebreide handheld-port van Continuum Shift voor de PlayStation Portable en de Nintendo 3DS. Doelpubliek? Verstokte fans en mensen zonder console.


In BlazBlue: Continuum Shift II krijgen we alle personages uit Continuum Shift voorgeschoteld, inclusief de downloadbare personages van die laatste. Op dat gebied is Continuum Shift II dus meteen de meest uitgebreide van alle BlazBlue games en dat blijft hij ongetwijfeld tot BlazBlue: Continuum Shift II Plus verschijnt op de PlayStation Vita. Je bent gewaarschuwd! De game introduceert eveneens een nieuwe mode, namelijk The Abyss. In deze mode daal je af in een groot ravijn waarbij je continu wordt geconfronteerd met vijanden. Typisch zijn dit zwakke vijanden, maar op bepaalde dieptes kom je dan weer een soort minibaas tegen die bepaalt of je verder kunt afdalen en je een bonus geeft. Dit lijkt een unieke twist te geven op de Survival mode die zo populair is in vechtgames, maar waarin je tegenstanders linear versterken.

Buiten de toevoeging van The Abyss hoef je geen belangrijke aanpassingen te verwachten in Continuum Shift II. Arc System Works heeft de gameplay onveranderd gelaten, enkel de multiplayer is afgezwakt van online multiplayer naar Ad-Hoc multiplayer. BlazBlue: Continuum Shift II blijft dus een 2D vechtgame waarin de speler beschikt over een viertal aanvallen, welke uitgevoerd worden met de faceknoppen. Het gaat om een zwakke, medium, sterke en speciale aanval waarmee je samen combo’s kunt vormen. Vooral die laatste is zeer belangrijk want deze geven je vaak unieke aanvallen die vitaal zijn om de strijd te overleven. Zelfs zonder deze Drive aanvallen zijn de verschillen tussen de personages echter al immens. Zo is er een personage als Carl Clover die een robot-pop gebruikt, waarbij je zowel Carl als de pop bestuurt; en Arakune, een soort geest-blob-figuur.


Nog altijd even uniek dus, maar tegelijk heeft men wel moeten inboeten op het gebied van graphics en geluid. De 3DS en de PlayStation Portable zijn natuurlijk zwakker dan de PlayStation 3 en de Xbox 360, dus dat zal niet als een verrassing aankomen. Het unieke anime-uiterlijk van personages en omgevingen is gelukkig wel bewaard gebleven; maar of dat voldoende is ontdekken we volgende maand. De game ligt dan namelijk in de winkels voor PSP en Nintendo 3DS.


17:11  Eyes-On: Binary Domain
06:18  Theme Park krijgt iOS versie
 Reacties (3)
 Pagina: 1
Gast (62.58.72.xxx) op 24-08-2011 om 11:49
Tja zoals het artikel al aangeeft,alleen voor de echte fans.

Het eerste deel was erg leuk,maar een echte opvolger blijft uit..

Uchiha_Shadow op 24-08-2011 om 11:56 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Of de mensen die 't origineel niet hebben gespeeld

Hij heeft trouwens geen online mode op de 3DS =/

Gast (87.212.73.xxx) op 24-08-2011 om 13:55
Ik zie BB Continuum Shift (stiekem?) wel als de opvolger van Calamity Trigger. het verhaal gaat verder bij CS, balance changes en het vechtsysteem is een beetje veranderd.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
BlazBlue: Continuum Shift II
Type:
Game
Releasedatum:
04-11-2011
Ontwikkelaar:
Arc System Works
Uitgever:
PQube
Media:








Meer media