Een grootse, open wereld die aan je voeten ligt om te ontdekken. Het zou niet misstaan bij de omschrijving van vele games, maar bij Dragon Age: Inquisition hoeven we dit volgens ontwikkelaar BioWare niet te verwachten.
Mike Laidlaw laat namelijk weten dat 'open-wereld' een te beladen term is. Iedereen denkt met het benoemen hiervan automatisch aan Skyrim, een vergelijking die ze liever uit de weg gaan. In plaats daarvan ziet hij Dragon Age: Inquisition als een game met extreem grootse regionen die je kunt verkennen. Ieder van deze regionen heeft een betekenis voor het overkoepelende verhaal, er is dan ook een reden waarom je er naar af zult reizen. Hetzelfde gaat op voor de vijanden die je tegen komt, er is een reden dat ze aanwezig zijn en het is aan de speler om er meer over uit te vinden.
quote: “But when you’re discovering things, you should feel like they’re part of the overall game and not random. I would say that it has elements of open world for sure, but it’s something closer to the feel we had in the Baldur’s Gate games or in Origins, even, where it’s larger areas, big spaces, and the chance for you to move around and see a wide variety of different terrains and locales and so on.”
Heeft Laidlaw een punt met de beschrijving van de regionen of is het niets meer dan een andere term voor open-wereld?
|