Eén van de titels die we liever vandaag dan morgen spelen is Destiny, een game die echter pas op 9 september zal verschijnen. Tot die tijd moeten we het doen met details over de game, waaronder die uit Game Informer.
In het magazine komt Bungie aan het woord om nieuwe informatie te delen over het spel, zo leren we dat Destiny zijn inspiratie haalt uit titels als Borderlands en Dark Souls. De vergelijking met de eerste titel komt voort uit het aantal loot die ongeveer gelijk moet zijn aan Borderlands, alleen is het hier minder random gegenereerd. Tegelijkertijd hoopt Bungie dat de loot die we verkrijgen iets interessanter zal zijn voor speler, alsmede meer betekenisvol.
Opvallender is wellicht de vergelijking met Dark Souls. De ontwikkelaar laat hierover weten:
quote: "The notion that the game is not just a completely open book that's spoon-fed to you in little nibbles like baby-food is something that we really appreciate, and we thought Destiny should have a little bit more of that actual depth.”
Bungie vertelt verder dat we ook in Destiny met lastige tegenstanders te maken krijgen waarbij het niet direct duidelijk zal zijn hoe je deze moet bestrijden. We zullen dan ook veelvuldig falen.
Om echter niet meteen een deel van de gamers kwijt te raken benadrukken ze dat niet alle missies en doelen zich op deze manier afspelen. Enkele van de verhalende missies zijn een stuk makkelijker, vooral gericht op gamers die relaxt willen gamen.
|