Eerder dit jaar was er nog goed nieuws, toen werd bekend dat ontwikkelaar Grin hun titel Woolfe: The Redhood Diaries naar Steam Early Access bracht. Nu, iets meer dan een half jaar later, is de positiviteit geheel onderuit gehaald.
De Belgische studio werd in 2002 opgericht, maar maakt nu bekend dat ze hun deuren zullen sluiten. Ze maken hierbij tevens bekend dat ze hun Kickstarter beloften, die in 2014 een bedrag van $72,000 ophaalde, niet waar kunnen maken. Oprichter Wim Wouters laat in een blog weten dat het team niet langer bestaat en ze hun faillissement hebben aangevraagd omdat ze openstaande rekeningen niet kunnen betalen.
Wouters geeft aan dat een negatieve respons de ondersteuning van uitgevers heeft afgeschrikt. Omdat hij zijn droom echter graag een vervolg ziet krijgen zullen ze de broncode, alle gecreëerde content en het IP te koop aanbieden. Voor het mislukken van de game steekt hij de hand in eigen boezem: Woolfe: The Redhood Diaries verkocht niet goed omdat het spel simpelweg niet goed genoeg was:
quote: “At first we could not believe that our baby was not more successful, in our emotions we started looking for explanations not related to the game. Maybe gamers are just spoilt brats, bashing on everything, maybe there is an oversaturation of indie market, maybe all the free-to-play games by big studios are giving players a false sense of value. How could less than $10 be to expensive for a beautiful game like Woolfe? How could this be our fault?
Of course none of the emotional excuses above are the reason of our mixed Steam rating. We can only blame ourselves.”
De gehele blog geeft een interessante, doch pijnlijke inzicht in een studio die meer wilde als waar ze toe in staat waren.
|