Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

Dragon Quest: Rocket Slime interview


Door Nols op 12-05-2006 om 02:05
Bron: IGN

IGN had vandaag een interview met Yoshiki Watabe. Producer van het spel Dragon Quest VIII en tevens de bedenker van Dragon Quest Heroes: Rocket Slime,w elke op dit moment gepresenteerd wordt op de E3.

IGN:
Kun je ons uitleggen wat precies je rol is in dit project?
Yoshiki Watabe (vanaf nu YW):
Ik was degene die met het idee kwam en ben met (de bedenker van Dragon Quest) Yuji Horii aan tafel gaan zitten. We hebben gepraat over wat voor spel het zou moeten worden en zodoende is het ontstaan.

IGN:
Wat is je verleden met de Dragon Quest serie?
YW:
Ik heb gewerkt aan Dragon Quest V en Dragon quest VIII.

IGN:
Dus je hebt zowel de Slime Mori Mori serie op de GBA bedacht, als ook de DS serie?
YW:
Jup.

IGN:
Wat was je inspiratie om dit spel naar een handheld te brengen?
YW:
Toen we Dragon Quest I voor de Game Boy planden, ben ik met Horii aan tafel gaan zitten en we wilden een spel maken gericht op kinderen en zodoende bedachten we een spel met een hoofdpersoon gericht op kinderen.




IGN:
Waarom denk je dat de slime characters zo populair zijn in Japan? Wat maakt ze zo populair?
YW:
Het is een goed ontworpen character, maar op hetzelfde moment is het zo simpel dat iedereen zich er in kan vinden en dat is wat een character goed maakt.

IGN:
Denk je dat de Slimes net zo populair kunnen worden in Amerika als in Japan?
YW:
Toen we aan het praten waren over het uitbrengen van dit spel in Amerika, waren we nogal bezorgd over het woord "Slime" in de titel, want als je geen Dragon Quest gespeeld hebt, weet je niet wat een Slime is. Daarom hebben we goed nagedacht over de naam en uiteindelijk werd het "Dragon Quest Heroes: Rocket Slime".



IGN:
Wat is het verschil tussen Slime Mori Mori op de GBA en Rocket Slime op de DS?
YW:
Ik denk dat het gebruik van 2 schermen het grootste verschil is. Toen we besloten een DS-versie van het vervolg te maken, vonden we dat deze gebruik moest maken van het dual screen principe. Als je kijkt naar de meeste spellen, zie je dat er maar weinig intens gebruik maken van het extra scherm.

IGN:
Is er een reden voor het feit dat er geen touch screen gebruikt wordt in het spel?
YW:
Veel spellen gebruikten het touch screen en we besloten ons meer te richten op het extra scherm. Er is overigens wel een mini game die gebruik maakt van het touch screen.

IGN:
Waarom duurde het zo lang voordat Amerika een Slime game kreeg?
YW:
Met Dragon Quest VIII hebben we veel nagedacht en nu hebben we een achterban. Dit maakt het mogelijk om eindelijk een Slime game hier uit te brengen.

IGN:
Rocket Slime lijkt een erg creatief en anders spel. Heb je een zelfde soort plan voor de nieuwe Nintendo console, de Wii?
YW:
De Dragon Quest serie is erg populair en we proberen de nieuwe controller te gebruiken om iets te creëren voor de nieuwe console.



02:21  E3 trailer toont nieuwste Broken Sword
01:41  Rockstar Vienna studio niet netjes gesloten
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Dragon Quest Heroes: Rocket Slime
Type:
Game
Releasedatum:
Niet
Ontwikkelaar:
Square Enix
Uitgever:
Square Enix
Media:








Meer media