Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Review:

Bullet Witch


Door Rene Groen op 11-03-2007 om 00:27
Bron: Gamed

Afgelopen week kwam Bullet Witch uit, een typisch Japanse game van een chick met een enorm geweer en de nodige magische krachten. Atari besloot het spel ook naar Europa te brengen en wij bekeken of we hier blij mee moeten zijn, of dat het spel in Japan had mogen blijven.

Het verhaal is er eentje dat je wenkbrauwen doet fronsen, toch zal ik een poging doen om het uit te leggen. We leven in het jaar 2013 en de wereld is ten onder gegaan aan oorlogen, ziektes en natuurrampen. Alsof dit alles nog niet genoeg is, opent er zich ook nog eens een portaal waar demonen doorheen komen. In de rol van de heks Alicia moet jij ervoor zorgen dat de wereld weer een betere plaats wordt, en dus trek je met een gigantisch geweer door het leven (welke ongeveer even groot is als jijzelf) en gooi je de nodige magische krachten uit je mouw. Dit concept klinkt aardig, maar faalt helaas in zijn uitwerking, mede omdat een groot deel pas aan het einde van de game duidelijk zal worden. In het begin is alles hierdoor zeer onduidelijk en loop je dus in een spel rond waarbij je maar op goed geluk gaat kijken wat je doel is. Op deze manier trek je door de eerste levels heen, en aangezien het spel zelf maar zes levels rijk is ben je dus de helft van het spel bezig met iets … maar wat is dat eigenlijk?



Lopend door lineaire gebieden trek je het immense geweer en jaag je demonen over de klink die geen enkele variatie kennen. Van het begin tot het einde kijk en schiet je op dezelfde demonen, van afwisseling is dus ook weinig sprake. In de steden waar de game zich afspeelt, lopen nog wel wat burgers angstvallig rond, maar deze dienen enkel als beeldvulling aangezien je niets met ze kunt doen. Vraag blijft natuurlijk waarom ze niet gewoon in hun huizen blijven en mij het werk laten doen, maar daar krijg ik helaas geen antwoord op. Om met het geweer (dat later ook als shotgun en sniper dienst doet) te schieten hoef je geen kogels te verzamelen, maar verbruik je magie. Ook deze magie hoef je niet op te zoeken om bij te vullen, in redelijk snel tempo hervult deze zichzelf weer.

Een pluspunt in de game zijn de verschillende magische krachten die je onder de knoppen krijgt. In het begin heb je nog wat basiskrachten, later worden deze aangevuld met indrukwekkende uitwerkingen als een meteorenregen of een bliksemaanval vanuit de lucht. Ook deze krachten (er zitten er negen in het spel) kosten weer energie, soms zul je dus even moeten wachten voordat je ze in kunt zetten. Het juiste gebruik van deze krachten vereist natuurlijk ook een goede A.I. van vijanden, helaas ontbreekt het hier nogal aan. Vijanden zoeken wel enige vorm van dekking, maar komen vervolgens weer tevoorschijn alsof ze toch maar besloten hebben zich over te geven. Helaas zijn de momenten waarbij je hulp krijgt van anderen nog slechter, zo gaan ze recht in je vuurlinie staan (niet dat je ze kunt raken) of blijven ze achter objecten steken.



Bullet Witch heeft helaas weinig weg van een Xbox 360 spel. Als omschrijving zou ik eerder zeggen dat het een Xbox spel is met wat Xbox 360 effecten. De spells die je op de aarde neerlaat zijn indrukwekkend, evenals de explosies die door het scherm knallen. Verder zijn vrijwel alle textures hetzelfde, loop je door steden die geen enkele variatie kennen en hebben ze grauwe kleuren gebruikt om nog enigszins te verbergen dat het grafische werk van het team weinig voorstelde. Tel hierbij nog de nodige framedrops op en je hebt in de gaten dat het spel helaas zeer matig is. Als we hier het geluid naast zetten kunnen we in ieder geval zeggen dat het team één niveau heeft aangehouden, het muziek is dan wel iets indrukwekkender dan de graphics, maar stelt helaas ook weinig voor. Het deuntje op de achtergrond past weliswaar bij de game, maar zorgt er na verloop van tijd wel voor dat ik mijn Tenacious D CD maar weer in de CD-speler stop om als geluid te fungeren. De effecten van wapens zijn weliswaar iets beter, maar bieden niets wat we in andere games nog niet gehoord hebben.

Ontwikkelaar Cavia heeft aangegeven dat er extra downloads op Xbox Live Marketplace gezet zullen worden, onder andere in de vorm van nieuwe levels. Grote vraag is waarom ze deze levels niet meteen hebben meegenomen in de ontwikkeling van het spel, met een kleine vijf uur heb je het spel namelijk uitgespeeld. Het ontbreken van een co-op of multiplayer zorgt ervoor dat het spel na die vijf uur weer de kast in verdwijnt. Terugblikkend op Bullet Witch kunnen we dan ook niet anders concluderen dan dat het spel, op enkele kleine pluspuntjes na, teleurstelt.
Beoordeling
Gameplay   65
Sound   52
Graphics   50
Replay   35

Bullet Witch had in Japan mogen blijven.
53


14:21  Piraterij zorgt voor multiplatform games
19:50  Shane Kim over diverse onderwerpen
 Reacties (7)
 Pagina: 1
wackyprofessor op 11-03-2007 om 01:29 [Niv: 224 / Exp: 11181]
''Bullet Witch had in Japan mogen blijven''

mee eens, had nog kleine hoop. Maar valt tegen ja als ik zo rond het web rondlees.

Gast (81.204.55.xxx) op 11-03-2007 om 08:45
Kheb het spel uitgespeeld in een kleine 6 uur.
Wat een prutspel...

Na de eerste level d8 ik bij mezelf:"hey dit spel is niet zo slecht". Maar de kwaliteit van de gameplay bleef op hetzelfde niveau tot het eind van het spel.

Gast (213.46.46.xxx) op 11-03-2007 om 08:48
Had veel meer verwacht van deze game. :'(

Nelus op 11-03-2007 om 13:42 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Het is precies het cijfer wat ik had verwacht. Ik zag dit al aankomen toen ik alle trailers al had gezien, het bleef gewoon hetzelfde.

LUPUS op 11-03-2007 om 13:55 [Niv: 81 / Exp: 4043]
Had ik ook Gast 81..., precies zo. Vooral het stukje dat je op de brug omhoog moet lijkt wel aardig, maar daar staan ook weer genoeg rare fratsen tegenover. De in de lucht hangende hersens om 'muren' te verwijderen bijvoorbeeld. Te raar.

Visueel mag er een puntje bij van mij trouwens. Het spel heeft best fraaie decors. Dat het levelontwerp er niet op afgestemd is, is een ander verhaal.

im2 op 11-03-2007 om 18:55 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Ik had het nog minder gegeven

pizzarulez op 24-03-2007 om 13:59 [Niv: 116 / Exp: 5801]

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Bullet Witch
Type:
Game
Releasedatum:
09-03-2007
Ontwikkelaar:
Cavia Inc.
Uitgever:
Atari
Media:








Meer media