Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
WWE 2K24
Avatar: Frontiers of Pandora
Crash Team Rumble
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Review:

Shadow Hearts: From the New World


Door Joni Philips op 07-06-2007 om 11:13
Bron: Gamed

Shadow Hearts: From the New World is het derde deel in de Shadow Hearts serie en voor dit deel werden de nodige veranderingen doorgevoerd. De game speelt zich namelijk een tiental jaren na Shadow Hearts: Covenant af en hoofdpersonage Yuri werd gedumpt. Kan Shadow Hearts nog steeds scoren in deze nieuwe opzet?

De game speelt zich nu af tijdens de Grote Depressie, een periode in de Amerikaanse geschiedenis die niet vaak tevoorschijn komt in games, maar toch een belangrijke rol speelde in de aanloop naar de Tweede Wereldoorlog. Het nieuwe hoofdpersonage is Johnny Garland, een zestienjarige jongen, die na het overlijden van zijn zus en vader een detective is geworden. Zijn eerste opdrachten zijn redelijk eenvoudig tot een professor aan zijn deur staat. Deze professor zoekt een man en uiteindelijk is het niet moeilijk voor Johnny om de man te vinden. Wanneer er plots een demon opduikt om de man te doden, wordt het interessant voor Johnny. Op deze manier hoopt hij ook de geheimen van zijn verleden te ontsluieren.


Zoals we gewend zijn van Shadow Hearts is er veel ruimte voor humor, deze is er vooral dankzij de bizarre personages die Johnny helpen. Wat te denken van een kat die vooral dronken vecht, de schizofrene vechtster of een vampiere die sterker wordt naarmate ze meer gegeten heeft. Zo zijn er een tiental extravagante personages die je lang zullen bijblijven, zoals het paar verkopers dat je over de hele wereld achtervolgt. Elk van de personages is echt uniek, zowel qua achtergrond als qua vechtstijl waardoor gevechten eigenlijk nooit gaan vervelen. Het is enkel spijtig dat het verhaal zelf wat op de achtergrond belandt en maar traag op gang komt. Dit werd beter aangepakt in het eerste deel, maar het doet zeker geen afbreuk aan de titel.

Voor zijn job reist Johnny door allerlei interessante omgevingen, zoals het Chicago van de jaren '30 of het oude Las Vegas. Deze omgevingen zijn prachtig uitgewerkt en voelen authentiek aan. Het zicht op de Grand Canyon bijvoorbeeld zal je zeker bijblijven. Het is zeker niet zo detailrijk als Final Fantasy XII is, maar toch schittert de game. Dit bereikt men echter eerder door een soort minimalisme dan door veel polygonen en details. De graphics zijn echter niet altijd top, er zitten enkele grafisch tegenvallende momenten in het spel, zoals de repetitieve kerkers en grotten. Gelukkig zijn er de unieke kleurrijke personagedesigns en de vele CG filmpjes om dat goed te maken.


Je mag je echter niet laten afleiden door de graphics tijdens de gevechten, je moet je aandacht erbij houden want je timing is zeer belangrijk. Shadow Hearts rekent niet zoveel op menu's in tegenstelling tot andere RPGs, men werkt met een Judgement Ring systeem dat we al zagen in het vorige deel. Dit systeem is het belangrijkste tijdens de gevechten, maar wordt ook buiten de gevechten gebruikt. Eens je een actie selecteert verschijnt de ring. In een gevecht een aanval uitvoeren is een kwestie van de Judgement Ring op het juiste moment te stoppen met het kruisje. Afhankelijk van de kracht van de aanval moet je meerdere en kleinere segmenten van de ring raken. Je bent dus echt nauw betrokken bij de gevechten en het is vitaal om snel te kunnen reageren.

Gelukkig zijn er accessoires die de ring vertragen en het makkelijker maken om een speciale aanval uit te voeren. Deze accessoires en andere items kun je vinden, maar je kunt ze ook kopen. Via de Judgement Ring kun je hier korting op verdienen. Door op het juiste moment te drukken wordt alles goedkoper. Eens je perfect kunt werken met de Judgement Ring, zal alles veel vlotter gaan in de game en kun je de krachten van elk personage tot het uiterste gebruiken wat handig uitkomt bij de eindbazen. Je kunt alles automatisch laten uitvoeren door de game, maar dan komen je aanvallen niet zo hard aan en het maakt de game minder leuk.

Pagina: 1 | 2
Beoordeling
Gameplay   85
Sound   70
Graphics   80
Replay   85

Een gek spel dat de moeite is voor RPG liefhebbers.
80


11:15  Shadowrun
09:48  Observatietraining leidt in Japanse charts
 Reacties (2)
 Pagina: 1
Gast (77.162.91.xxx) op 13-06-2007 om 19:54
doe toch liever dat andere RPG wat ook eindigt op Hearts :P

Gast (81.83.120.xxx) op 17-06-2007 om 14:16
_O_ _O_ :? :X |( :r :) :( :D *D }> _O_

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Shadow Hearts: From the New World
Type:
Game
Releasedatum:
18-05-2007
Ontwikkelaar:
Nautilus
Uitgever:
Ghostlight
Media:




Meer media