Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

Cage: 'Verhaalvertelling in games is lastig'


Door Rene Groen op 29-03-2010 om 04:59
Bron: Gamasutra

David Cage heeft vaak moeten vertellen wat Heavy Rain precies is. Dit bleek erg lastig, maar nu iedereen de game gespeeld heeft weten we in ieder geval dat het verhaal één van de sterkste punten uit de game is.

Ook de vorige game van ontwikkelaar, Fahrenheit, had een goed verhaal en dus kunnen we concluderen dat Cage goed een verhaal weet te vertellen in een game. Toch legt hij zelf uit dat het vertellen van een goed verhaal in een game een zeer lastige opgave is. Titels als Uncharted 2 en God of War III geven het goede voorbeeld, maar er zijn ook genoeg games die enkel geweld als centraal speerpunt nemen en daar de rest omheen baseren.

quote:
“Violence can be used as a narrative device when it supports the story or the characterization, but it’s not the end goal; it’s not the core of the experience. In Heavy Rain, that’s the big difference, because in most games what you do is kill, destroy."


Belangrijk bij Heavy Rain waren vooral de keuzes: kus je iemand niet of juist wel? Het is een beslissing die je neemt waardoor je meedenkt met het karakter zelf. Hier tegenover staat dat overdreven veel geweld achterwege is gelaten, dit is namelijk niet noodzakelijk voor de game.


07:41  Zen Pinball: Earth Defense
04:59  'Alan Wake is ons meesterwerk'
 Reacties (21)
 Pagina: 1
Icecubez op 29-03-2010 om 06:30 [Niv: 45 / Exp: 2261]
Zegt hij nu serieus God of war 3 ?
oke het verhaal is goed maar het is toch echt gebaseerd op geweld hoor ?

GekooktEi op 29-03-2010 om 07:11 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Hij vertelt eerst dat hij vindt datvGoW en UC een goede storrytelling hebben, maar daarna dat het verschil met HR is dat die laatste niet overdreven veel geweld gebruikt.

Gast (76.73.38.xxx) op 29-03-2010 om 08:49
welke games gebruiken dan alleen geweld? Kijk zoiets als bayonetta en ninja gaiden zijn meer gamer games ,daar gaat et gewoon om de lekkere combo's en de geweldige gameplay. Er is nog steeds geen enkele beat em up die zo gebalanceerd als ninja gaiden black. Dat is gameplay wise gewoon een meesterwerk. Dat het verhaal dan niet supersterk is boeit niet echt ,daarvoor is die game niet . Dat games een goed verhaal moeten hebben is pas meer van de laatste 15 jaar ,vroegah stond door de beperkte hardware vooral de gameplay voorop

Gast (81.165.35.xxx) op 29-03-2010 om 08:49
hahahahahah lol

Jonezy op 29-03-2010 om 09:15 [Niv: 192 / Exp: 9611]
Mass Effect 1 en 2 zijn nog veel beter qua verhaal. Het voorbeeld van Uncharted en God of War snap ik al helemaal niet, maar misschien moet ik die eerst maar spelen voordat ik er mijn mening over geef

Gast (76.73.38.xxx) op 29-03-2010 om 09:25
@ Jonezy
Idd mja cage is een sony fanboy vandaar dat ie mass effect of andere bioware games niet noemt (kotor?). Uncharted had juist een fliterdun verhaal. Het kwam gewoon leuk en filmisch over maar was het verhaal goed? Nee. Zelde geld voor Gow. oftewel de verkrachting en veramerikanisering van de griekse mythology. Die game heeft al helemaal geen noemenswaardig verhaal. Dus zijn voorbeelden slaan idd nergens op

Gast (87.211.243.xxx) op 29-03-2010 om 10:53
^^^
nu lul jij ook als een fanboy.

Gast (81.207.19.xxx) op 29-03-2010 om 11:11
Veel kritiek over het spel met name dat het verhaal nogal suckt en de voice actings de slechtste ooit zijn. Ben blij dat ik dit brakke spel nooit gekocht heb. Je PS3 zal maar blijven hangen en je saves niet meer willen laden. Sony weet niet eens goed met zijn eigen games om te gaan.

Gast (81.207.19.xxx) op 29-03-2010 om 11:13
Ik vind geen enkel verhaal noemenswaardig meer te noemen, zelfde geldt voor JRPG's. Geef me dan maar een spel met niet al teveel verhaal maar zeer goede gameplay ala een Zelda of Mario. Hoef ik tenminste niet te buigen over een vlut verhaal wat maar aan blijft ratelen.

Gast (87.211.243.xxx) op 29-03-2010 om 11:37
81.207
Sony's eigen games ???
Deze dev. is gewoon een multiplatform dev . dus ik weet niet wat jij nou dom ouwe**erd

Wii gamer op 29-03-2010 om 12:27 [Niv: 290 / Exp: 14517]
Leuk. Hij heeft wat betreft storytelling wel gelijk. Ik vind de vertelling van God of War en Uncharted echt subliem. Heavy Rain is weliswaar anders qua opzet als de laatstgenoemde games, maar het is zeker minstens even goed qua verhaal.

Gast (81.207.19.xxx) op 29-03-2010 om 12:34
@243, Sony is de publisher dombo, dus uiteindelijk de einduitvoerder. Games worden van te voren getest bij Sony alvorens ze uitkomen wat door hen zelf uitgegeven worden.

Gast (87.211.243.xxx) op 29-03-2010 om 12:55
uitgever idd ,maar de dev mag gewoon multiplatform ontwikkelen hoor

Gast (62.194.95.xxx) op 29-03-2010 om 13:16
om eerlijk te zijn vond ik het spelen weinig aan. enigste reden dat ik doorspeelde was om te weten wie het had gedaan. en in dat opzicht is heavy rain echte en topper. je blijft spelen omdat je wilt weten wie het heeft gedaan.

wat ik met sony tegenwoordig vind is de gemiste kansen.

als ik het script van dit spel had gelezen, had ik er meteen een film tegenaan gezet. de film voor de mensen die niet willen gamen of geen ps3 hebben.

en voor de mensen die het spel kopen krijgen wel zelfde verhaal. maar met meer scenes erin om te spelen zoals het nu is. dan is iedereen blij en maakt sony ook nog eens meer geld.

want dit spel kan namelijk zo in het rijtje thuis van de films als usual suspects, seven.


D: op 29-03-2010 om 15:01 [Niv: 172 / Exp: 8612]
verhaal kan veel subtieler ,kijk naar alle retro rpgs. Ga toch films maken zou ik zeggen.

GekooktEi op 29-03-2010 om 17:19 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Het gaat in de storytelling, iedereen, niet om het verhaal zelf.

"You have the abstract, concrete; abstract, concrete -- a switch back and forth. Walking down a street in Tokyo, even if you're a gangster, you're not going to get into fistfights with -- by the time you beat that game, we're talking like 2,000 guys or something. (Laughs) You know what I mean? It's just not realistic."

DC: "Well, that's the problem with most action games: that the story, at some point, needs to justify that the hero goes from jungle level to the snow level to the sand level, so this is already something difficult.

It also has to justify that there are zillions of people attacking you all the time wherever you are; there are people shooting at you because this is what the game is about. So it's really difficult to have decent storytelling in most games, and I think that games like Uncharted 2 or God of War III did a great job at that, trying to have a story really supporting the experience."

im2 op 29-03-2010 om 20:31 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Ik moet hem gelijk geven. Zelfs de beste games komen qua storytelling niet eens in de buurt van films.

GanGsterG op 29-03-2010 om 20:35 [Niv: 256 / Exp: 12782]
@icecubez
ja in gow3 is de verhaalvertelling goed hoor.


@im2
Dat films een beter verhaal hebben komt dat een film met een slecht verhaal automatisch een slechte film is.
Games met een slechte verhaal hebben nog graphics en de gameplay om op te steunen.


@Gast (87.211.243.xxx)
jij bent de dombo, omdat de heavy rain van sony is omdat zij het uitgeven en de rechten hebben gekregen van de ontwikkelaar.

Gewijzigd door GanGsterG op 29-03-2010 om 20:37

D: op 29-03-2010 om 20:55 [Niv: 172 / Exp: 8612]
verhaal en graphics zijn beiden onnodig in games.

Gast (213.73.199.xxx) op 29-03-2010 om 22:09
Verhalenvertellers bestaan niet meer tegenwoordig

Gast (83.84.191.xxx) op 29-03-2010 om 22:31
een verhaal vind ik zelf erg belangrijk. Ik merk bij games waar het verhaal niet boeiend is, dat ik daar vaak maar een kwartier tot half uur achter zit. terwijl een game die een goed verhaal heeft mij toch wel 2 uur achter elkaar bezig kan houden :)

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Heavy Rain
Type:
Game
Releasedatum:
26-02-2010
Ontwikkelaar:
Quantic Dream
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media