Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Column:

Gimme your dogtags...


Door NickPeters op 14-04-2010 om 07:27
Bron: Gamed

Het is oorlog. Men realiseert zich dat er geen veilige plekken meer zijn. Enkel soldaten zijn in de bossen van Laguna Presa te vinden. Onze commandant stuurt ons er morgen naartoe om die Russen voor eens en altijd uit het gebied te verdrijven, schijnbaar is de dam van Laguna nogal belangrijk. Het zal allemaal wel, ik pak mijn M95. Ik ruik bloed. Het is tijd. Laten we lekker link gaan doen…

Bij aankomst ren ik gelijk naar het hek dat aan onze basis grenst, om deze met mijn mes te vernielen. Deze nieuwe doorgang geeft mij toegang tot een grote plant. Hopelijk zal het mij doen verdwijnen. Voor mij heb ik een prachtig uitzicht op basis A, welke op dit moment nog onder controle van de Russen is. Ik haal nog eens langzaam adem, ze zullen vanzelf voorbij komen. Er zijn veel bomen die mijn zicht belemmeren, maar dit is geen probleem. Ik activeer mijn mortieren en er zal niets van over blijven.

Daar is de eerste vijand, ik blijf rustig. Er komen er geheid meer. 170 meter, dat betekent een halve klik boven het hoofd mikken. Terwijl ik de trekker overhaal wacht ik op die bevredigende tekst. `Killing an enemy´ +50. ‘Headshot’ +10. ‘Marksman Headshot’ +59. Wat een heerlijk gevoel en een geweldige opening van het potje. Een grote grijns verschijnt op mijn gezicht als ik een Rus op de UAV terminal af zie rennen. Toe maar jongen, vlieg maar weg. Met een tweede headshot ben ik ook van deze vijand af.

Voor ik het door heb rennen er vier vijanden op de vlag af. Ze verbergen zich goed, maar door mijn ‘Spot-skill’ heb ik ze zo door. Helaas, ze worden afgeslacht door mijn collega’s, dus krijg ik enkel een Spot assist. Leuk voor de punten, maar warm word ik er niet van. Ik leg mijn geweer even opzij om de omgeving goed in me op te nemen. Ik hoor een schot gelost worden, terwijl geen van mijn strijdmakkers in de buurt is op de radar. Een gevoel van vreugde neemt bezit van me. Er is een vijandelijke sluipschutter, heel dichtbij.

Langzaam kruip ik naar boven, naar het hek dat ik voor de strijd vernield had. Het geluid kwam hier vandaan dus ik bespeur de bosjes eens goed. Hebbes, daar zit die gore Rus. Terwijl mijn adem langzaam dichterbij zijn nek komt houd ik mijn mes klaar. Grijp het lemmet goed vast en steek die vieze communist recht in zijn rug. ‘Sterf en geef mij je dogtags, bitch’ is het enige dat nog in mijn hoofd omgaat…


Snel terug naar mijn eigen positie, tussen de bosjes. Wat heb ik gemist? Opeens staat er een tank bij basis A en de oorlog is nu pas echt losgebarsten. Tijd voor mortieren, de verrekijker wordt uit mijn zak getoverd en ik geef de locatie van het voertuig door. Voltreffer! De tank is dan wel opgeblazen, maar waar is de bestuurder? Geen kill betekent dat we een uitstapper hebben en uitstappen betekent alsnog door mijn scope sterven. Ik zie hem door het water rennen, zijn ontsnapping is bijna voltooid als ik wederom een kogel door zijn hoofd jaag. Wat ben ik toch goed…

Dit keer voel ik me nog trotser, het doelwit liep zigzaggend en alhoewel een beetje geluk dan wel nodig is vind ik het toch een geslaagde aanval. Sirenes zullen voor de Russen klinken, ze maken geen schijn van kans. Domineren is een leuk iets, goed voor je punten en je kill/death ratio. In de laatste minuut van het slagveld kies ik ervoor nog even door een aantal bossen te rennen. Twee vijanden! Ze sprinten, maar waarheen? Terwijl ik in de achtervolging ga zie ik hun einde al voor me. De eerste met het mes, de tweede knal ik neer met mijn pistool. Dat was weer een potje… Geweldig.

Vanwaar deze anekdote? Het zal je ongetwijfeld opgevallen zijn dat ik over een potje Conquest van Bad Company 2 heb verteld. Niet zonder reden; want je hebt zojuist mijn favoriete speelstijl gelezen. Prachtig hoe een speler geheel zijn eigen ding kan doen in een multiplayershooter. De oplettende lezer heeft gemerkt dat ik op een heel potje slechts 6-8 vijanden afmaak, maar niet één keer sterf. Nu is dit geen regel, ook ik word soms ten schade gemaakt door een mes in mijn ribben. Toch biedt Bad Company mij zoveel ruimte dat een dergelijke tactiek zelfs beloond kan worden. In Call of Duty werkt dit niet door kleinere omgevingen en effectieve willekeurige granaten. Het daadwerkelijk goed worden in het spel kan de kop ingedrukt worden door allerlei factoren.

We hebben het vaak over een MMORPG, een RPG waarin iedereen online kan doen en laten wat hij of zij wil. Een MMOFPS is onmogelijk te maken als we het vergelijken met de omvang van World of Warcraft, maar Bad Company 2 komt toch wel heel erg dichtbij het genre. Natuurlijk hoor ik alweer het gejank: ‘MAG is een MMOFPS!’. Misschien, maar ik vind de vrijheid van BC2 aantrekkelijker en meer naar een MMO neigen. Hoe lang het leuk blijft? Dat is de vraag, tot dusver gaan veel van mij vrije uurtjes naar de game toe. Wat groeit de technische wereld van videogaming toch hard. Wat houd ik ervan.



07:28  Trauma Team
07:27  Final Fantasy Gaiden naar Amerika?
 Reacties (14)
 Pagina: 1
LePok op 14-04-2010 om 08:40 [Niv: 48 / Exp: 2415]
ik speel bc2 dagelijks, en vooral rush of conquest op africa harbor(mijn favo map) ! het is idd heel anders dan cod, cod is snel en camperig terwijl er bij bc2 meer tactiek en teamwork is. 1 van de redenen waarom ik ben ' overgestapt 'is dan ook het omdat er bij cod ZOVEEL gecampt wordt niet normaal meer en ik altijd rambo style door de levels heen ren(dus altijd genakt wordt)of heb je net een streak wordt je genakt door een predator of harrier. nou dan vliegt de controller naar de andere kant van de straat. maar goed. bc2 ftw!!!

Gast (86.87.243.xxx) op 14-04-2010 om 08:53
@lepok
je bedoelt vast arica harbor

het is ook mijn favo map, en dan vooral in rush, heerlijk

LePok op 14-04-2010 om 08:54 [Niv: 48 / Exp: 2415]
ja sry! idd klopt vergeet de namen soms

Gast (213.244.167.xxx) op 14-04-2010 om 09:17
speel ook lekker bc2 heerlijke game.

ben vooral blij met de dedi's uiteraard :D das was en is een groot nadeel in cod jmmr.

en zeker lekker rennen verstoppen schieten in bc2 :D

Gast (86.95.13.xxx) op 14-04-2010 om 09:43
Gisteren bad company 2 gehaald voor de ps3 _O_ wat een geweldgie game de omgevingen zijn zo fking mooi _O_

lpds op 14-04-2010 om 09:43 [Niv: 8 / Exp: 389]
^^^^^^^^^^^
was ik

Gast (91.179.98.xxx) op 14-04-2010 om 10:02
'Laten we lekker link gaan doen' :P waar ken ik dat van, Nick?

NickPeters op 14-04-2010 om 10:04 [Niv: 9 / Exp: 448]
DarkWing? (A)

Thejoker op 14-04-2010 om 10:29 [Niv: 36 / Exp: 1798]
Leuk geschreven, leuk eerbetoon aan de game.
Kan me in die kick ass momenten inleven. is zo vet om dat ff te hebben (speel op de ps3)

Gast (91.179.98.xxx) op 14-04-2010 om 11:01
Nick, JAAAAAAAAA DARKWING DUCK :P

im2 op 14-04-2010 om 11:40 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Goed beschreven, net alsof ik het zelf speelde

Gast (82.72.87.xxx) op 14-04-2010 om 18:00
Ace pin 270x, 469x combat excellence , lol pub games zijn echt masterlijk... USAS-12 shotgun met magnum ammo, en C4 = win

"Compare" je stats maar met mijn statistieken :) :)
I win

wie van shooters houd, en BFBC2 niet heeft, faalt hard... MW2 is zo fucking slecht vergeleken met BC2

Gast (82.72.87.xxx) op 14-04-2010 om 18:00

GekooktEi op 14-04-2010 om 19:04 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Hopelijk haalt dit nog meer mensen over het spel te kopen. Iedereen die nu nog MW2 zit te spelen moet gewoon beseffen dat ze beter kunnen hebben, als je het mij vraagt. Wat een geweldig gevoel was het toen ik MW2 voor BFBC2 inwisselde - wat een letterlijk en figuurlijk gevoel van bevrijding

Geweldig geschreven trouwens, Nick. Ik voel de kick al bijna weer, alsof ik het spel zelf aan het spelen bent. Ik vind het gevoel van het vermoorden van een vijand veel intensiever in BFBC2 eigenlijk. Enerzijds omdat de maps best groot zijn, en een kill specialer is vaak dan bij shooters met kleine maps. En natuurlijk omdat het gevaar altijd op de loer ligt.

Als ik één spel mocht uitkiezen dat ik met surround sound zou willen spelen trouwens, was het BFBC2 geweest, for sure. Dat is ook meteen een enorm tactisch voordeel natuurlijk Voetstappen en krakende takjes achter je, je draait je om, pakt je pistool... Ik zie het al helemaal voor me

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Column
Type:
Feature
Releasedatum:
Niet
Ontwikkelaar:
Gamed
Uitgever:
Gamed
Media:
Geen media gevonden