Hoewel we Sonic hebben leren kennen als de gaming mascotte van SEGA is de blauwe egel in de loop der tijd uitgegroeid tot een media-icoon, een succes dat de uitgever wil herhalen met andere namen.
In een interview met CNBC laat Sega chief operating officer Shuji Utsumi weten dat ze de populariteit over willen brengen naar hun andere IP's. Het succes van Sonic is dan ook niet alleen terug te voeren tot de films, ook maakte hij zijn opwachting in Roblox en zijn er diverse LEGO sets. Namen die het eerste in hem op komen zijn Persona en Yakuza, zo laat hij weten:
quote: “Right now, there are two big IPs other than Sonic. One is Persona. We are introducing two Personas this year. And also, our Yakuza title. I mean, Yakuza is really unique, but that big one is also coming next year too, so be ready [for Like a Dragon: Infinite Wealth].
But also, as I say, we are trying to be in a lot of different kinds of businesses, additional areas, like Roblox and movies. All these IPs can be somewhere else other than games soon.”
Sonic the Hedgehog kwam in 2020 naar de bioscopen en wist $320 miljoen op te halen. Dit succes werd een jaar later nog eens opgevolgd met een sequel die $405 miljoen binnen haalde. Het wachten is nu op Sonic the Hedgehog 3, die in december 2024 moet verschijnen, alsmede een live-action televisieserie rondom Knuckles die zich afspeelt tussen de tweede en derde film.
|