Als je Star Wars Jedi en God of War III op je CV hebt staan dan heb je al wat bereikt in de game-industrie, toch vond director Stig Asmussen het tijd voor een volgende stap en dus maakt hij bekend zijn eigen studio te hebben opgericht.
Giant Skull richt zich op "het creëren van verhalende, door gameplay gedreven action-adventures die zich afspelen in boeiende werelden." De eerste game waar ze aan werken is een AAA action-adventure met een focus op de singleplayer die draait op de Unreal Engine 5.
quote: “De studiocultuur van Giant Skull is gebaseerd op creativiteit en nieuwsgierigheid. We hebben een getalenteerd team samengesteld dat bekend staat om zijn meeslepende verhalen, heroïsche gevechten en opwindende reizen, en ons doel is om een rijk universum te creëren waarin spelers zich de komende jaren willen verliezen.”
Naast Asmussen bestaat het team onder andere uit Jon Carr (technical director van Star Wars Jedi: Survivor), Patrick Murphy (heeft als art director meer dan 27 jaar ervaring en werkte aan Fortnite, Valorent, League of Legends en in meerdere rollen aan God of War), Lauren McLemore (lead producer achter Fortnite), Jeff Magers (overzag het design van Star Wars Jedi: Survivor en Fallen Order), Brian Campbell (voormalig animation director bij Epic Games) en Anthony Scott (zestien jaar ervaring en werkte onder andere aan de Arkham serie bij Rocksteady Studios).
|